מעונות היום שבפיקוח: מחר עיצומים, שבוע הבא שביתה

    אתר קול חי No Comments on מעונות היום שבפיקוח: מחר עיצומים, שבוע הבא שביתה

    מחר: אלפי מעונות יום בפיקוח יחלו בעיצומים ויפתחו ב-10 בבוקר; ראשון: מעונות היום יסגרו שעריהם כולל במגזר הערבי מצטרפים לעיצומים והשביתה | "הממשלה כופה עלינו לפתוח בעיצומים ובשביתה בסירובה לנהל איתנו משא ומתן. זו פגיעה ישירה בילדים, הורים ומחנכות מטפלות"

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעונות היום בפיקוח יחלו בעיצומים מחר (רביעי) שימשכו עד לסוף השבוע ו-ביום א' הקרוב תחל שביתה כללית במעונות ללא הגבלת זמן שתשפיע באופן ישיר על החינוך הרך.

    לצד ארגוני מעונות היום בפיקוח הגדולים בישראל; אמונה, ויצ"ו, נעמ"ת, נשי חירות ישראל שהודיעו על דרישתם לשבת לשולחן משא ומתן, הצטרפו לדרישה גם מעונות בפיקוח במגזר הערבי, של עמותת ינבוע המפעילה 157 מעונות יום הפרוסים בכל רחבי הארץ.

    ביום ד'-ו': מעונות היום בפיקוח יפתחו בשעה 10:00 בבוקר את שערי המעון.

    ביום א'
    תחל שביתה, ללא הגבלת זמן.

    המטפלות מחנכות וראשי ארגוני מעונות היום אומרים: "הממשלה כופה עלינו לפתוח בשביתה, בסירובה לנהל איתנו משא ומתן. ממשלת ישראל מתנערת מאחריות על החינוך לגיל הרך ומזניחה אותו. פנינו לשרת הכלכלה ולשר האוצר לשבת איתנו לפני כניסת החג השני לשולחן משא ומתן על מנת למנוע את העיצומים והשביתה ולצערנו עד לרגע זה טרם קיבלנו התייחסות"

    "במקום לחבק את הילדים אנו יוצאים להיאבק על עתיד חינוך הגיל הרך. מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי – זו הפקרות" אומרים אנשי המאבק..

    במעונות היום מועסקות מעל 16,000 עובדות בפקידי מנהלות, מחנכות-מטפלות, מבשלות ועוד. מרבית ממדינות ה-OECD ישנו חוק חינוך חינם או מסובסד משמעותי לגילאי לידה ועד גיל 3 בעוד בישראל אף גורם בממשלת ישראל אינו לוקח את הנושא ברצינות והגיל הרך נמצא בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה. מצב זה מכניס לסחרור כלכלי, חברתי, תעסוקתי הורים רבים.

    חשוב לציין כי על פי נתוני הOECD, ההוצאה הציבורית בישראל על חינוך לגילאי לידה עד 6 עומדת על 0.8% מהתל"ג, כאשר מתוכם ההוצאה על גילאי לידה עד 3 עומדת על 0.2%, כמחצית ממוצע ה-OECD.

    בישראל רמת ההשקעה הציבורית במסגרות לילדים מתחת לגיל שלוש נמוכה בהשוואה למדינות אחרות וביחס לממוצע ה-OECD ועומדת על כ-2,700 דולר בשנה לעומת כ-12,400 דולר בשנה בOECD.

    ביחס בין מספר המטפלות לתינוקות עד גיל שנה במעונות בישראל עומד על 6:1 (עד גיל שנתיים 1:9 ועד גיל 3 1:11), כלומר, על כל שישה תינוקות ישנה מטפלת אחת. במדינות הOECD היחס עומד על 4:1, כלומר, על כל ארבעה תינוקות ישנה מטפלת אחת. במילים אחרות, ישנו פער של 50% בכוח האדם הנדרש בכדי להשוות למדינות המערב. משרד החינוך העריך בעבר כי על מנת להשוות את היחס האמור נדרשת השקעה נוספת של כ- כ-1.4 מיליארד שקל בשנה.



    0 תגובות