גאוני: חנות ללא עמדות תשלום – ככה זה עובד

    ארי טננבוים No Comments on גאוני: חנות ללא עמדות תשלום – ככה זה עובד

    נמאס לכם לחכות בתור בחנות הרבה זמן? בואו להולנד! | חנות מיוחדת ללא קופות וולא צורך בתשלום | איך זה עובד ומה זה יכול ללמד אותנו לחיי היום-יום? | כל הפרטים

    תמונת אילוסטרצייה צילום: Nati Shohat/FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את הסיטואציה הבאה כולנו אוהבים: נכנסים לחנות, בוחרים מוצרים שאנחנו צריכים (וגם כאלה שלא) וניגשים לקופה.

    שם ממתינים בתור כמה דקות. טוב נו, כמה דקות טובות. אוקיי, בסדר. הרבה מאוד זמן והנה סוף סוף יוצאים חזרה הבייתה עם כל טוב החנות.

    אה, לא כולם אוהבים?

    בעיר אוטרכט דרומית לאמסטרדם שבהולנד החליטו לעשות סוף לתורים. לא עוד לעמוד בתור הרבה זמן ולהעביר מוצרים אצל הקופאי אחד אחד. חברת ALDI Nord  הודיעה על חנות ללא קופות וללא עמדות תשלום!

    כן, קראתם נכון. הם בנו סופרמרקט אוטונומי בגודל של 400 מ"ר ראשון מסוגו בהולנד. ללא קופות וללא עמדות תשלום – זאת באמצעות טכנולוגיה ישראלית שפיתחה חברת הסטארטאפ Trigo.

    זה עובד כך: הטכנולוגיה של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף לסל על ידי שילוב של מאות מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות. בסיום הקניה הלקוח עוזב את הסופרמרקט ללא שום עיכוב או צורך בסריקה ומקבל את החשבונית ישירות לאפליקצית המובייל של הקמעונאי.

    המערכת יודעת לזהות גם מוצרים שהקונה מחזיק ביד, בשקית, או בעגלת הקניות ובכך מאפשרת קניה מהירה גם של מספר מוצרים בודדים בלי לחשוש מעיכובים מאחורי עגלות עמוסות של קונים אחרים.

    מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו אומר: "אנחנו גאים בעבודה המשותפת עם רשת אלדי, שמאחוריה עשרות שנים של חדשנות בתחום הקמעונאות. לצד היתרונות ללקוחות שיחסכו לעצמם זמן רב וצמצום מגעים מיותרים, הטכנולוגיה מאפשרת לרשת שליטה הדוקה על המלאים, צמצום פחת וקבלת תובנות חשובות על התנהלות הקונים בתוך החנות."

    אם נלמד מזה מסר לחיי היום יום הרי שיש כאן שני דברים נפלאים: א. זמננו יקר ועלינו לנצל אותו לטובה. לא עוד עמידה בתורים, ואם כבר עומדים – לנצל את זה ללימוד או עשיית טוב. ב. הטכנולוגיה כבר קיימת. היא פה והיא מחוללת שינויים. עלינו לנצל אותה לטובה ולעשות בה שימוש נכון.

    הדבר האחרון שנותר לברר, אם זה פיתוח ישראלי (ברור, אנחנו עם הסטארטפים), ויותר מזה: אם זה פיתוח כל כך מוצלח, למה זה רק בהולנד?



    0 תגובות