סיכום מיזם "חוגגים בירושלים"; הפרויקט של ראש העיר משה ליאון

    אבי יעקב No Comments on סיכום מיזם "חוגגים בירושלים"; הפרויקט של ראש העיר משה ליאון

    במהלך החגים השתתפו רבבות צופי ומאזיני "קול חי" במיזמי התרבות החרדית של עיריית ירושלים – "חוגגים בירושלים" | הפעילות שנשאה פרסים יקרי ערך, כללה תחומים רבים בהם חידונים בנושאי חינוך, שמיטה, אטרקציות בירושלים, גדולי הדור שחיו ופעלו בעיר, ועוד מגוון רחב של נושאים | ראש העיר משה ליאון: "אני שמח שהצלחנו להעניק לתושבי ירושלים ולמגזר החרדי פעילות אטרקטיבית לכל המשפחה במסגרת ביתית כדי לצמצם התקהלויות מיותרות בתקופת הקורונה" | במקביל הפעילה העירייה בחול המועד שלל מופעים ושמחות בית השואבה לכל המשפחה

    צילום: עיריית ירושלים וא.מ.ש
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשל מגבלות הקורונה והשאיפה לצמצם התקהלויות מיותרות ככל האפשר, החליט ראש העיר משה ליאון להביא את האטרקציות של חול המועד אל התושבים הביתה. כלך נולד מיזם תרבות ירושלמית שחצה מגזרים וגילאים והגיע לכל בית חרדי בישראל. שיתוף הפעולה נערך במסגרת תוכניות "חוגגים בירושלים" ששודרו למאזיני וצופי "קול חי", לצד פעילות מקומית איכותית ורחבה לכל רבדי וגילאי תושבי העיר.

    במהלך ימות החג, זכו כל כל צרכני התקשורת החרדית לשלל סוגיה וגווניה, להיחשף לפרויקטים מרתקים וססגוניים בשלל נושאים: בין היתר נחשפו לפעילות העירייה בנושאי חינוך, שמיטה, כשרות, קורונה, בריאות, ספורט, תיירות, ועוד שלל נושאים.

    הפרויקט חולק לפי גילאים, כאשר לכל גיל מוגש תוכן מותאם, הכולל סיפורים, ראיונות, חידונים, תשבצים ואפילו דיסק מוזיקלי יוקרתי. מאות בני ישיבה ואברכי כוללים הגישו מאמרים תורניים בנושא 'ונשמרתם', ומאות נשים שלחו סיפורים מרגשים. במהלך הימים הקרובים ייערכו הגרלות בין השולחים על פרסים יקרי ערך, והם יקבלו הודעה אישית אל ביתם.

    כחלק מהפרויקט למדו ילדי ירושלים על מגוון מוסדות החינוך שהוקמו על ידי העירייה בשנה האחרונה בעיר. כן הכירו את גדולי ישראל שחיו ופעלו בעיר מכל החוגים והעדות, עוד מהשנים שלפני הקמת המדינה ועד ימינו אנו.

    קוראים רבים נחשפו לאטרקציות הרבות שמציעה העיר ירושלים לתייר החרדי, לסמטאות העיר, לשכונותיה הקסומות והוותיקות, ולפעילות הספורט והבריאות המותאמת לקהל ספציפי זה, באישור ובתיאום גדולי המחנכים וראשי הישיבות. אלפי התגובות שתקבלו במחלקה לתרבות תורנית בעירייה במהלך ימות החג העידו על הצלחתו האדירה של הפרויקט שהגיע לכל בית חרדי בירושלים ומחוצה לה, והעניק לכל בני המשפחה שעות של קסם, יציאה ולמידה.

    ראש העיר משה ליאון שיזם את הפרויקט הראשוני הביע קורת רוח מהצלחתו: "אני שמח שהצלחנו להעניק לתושבי ירושלים ולמגזר החרדי פעילות אטרקטיבית לכל המשפחה במסגרת ביתית כדי לצמצם התקהלויות מיותרות בתקופת הקורונה. הצלחנו לרקוד על שתי החתונות בחג: גם להעניק פעילות תרבותית חינוכית על טהרת הקודש, וגם למנוע התקהלויות מיותרות ומסוכנות. זה היה פרויקט ראשוני וניסיוני. לא מעט זקפו גבה ופקפקו בהצלחתו, אבל התוצאות הוכיחו שעם מאמץ נכון, אפשר להגיע לכל בית חרדי בישראל. כמעט ואין אדם חרדי בישראל שלא נהנה מפעילות עיריית ירושלים בחג"

    חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תרבות תורנית הרב דוד בלומנשטוק הודה לראש העיר על המאמצים והמשאבים שהקצה להצלחת הפרויקט: "לראשונה הביאה ירושלים את שמחת החג לא רק לתושביה ולאורחיה, אלא לכלל הציבור החרדי בארץ ישראל. זו אמירה חזקה, שעוד תהדהד גם בחגים הבאים. אני בטוח שלפרויקט הזה יהיה המשך בעתיד".

    מנהל האגף לתרבות תורנית הרב פנחס ארליך הוסיף: "לפרויקט מסוג זה נדרשות לצד היכולות הכלכליות הרבות גם לא מעט מאמצים וחשיבה מקורית מחוץ לקופסה. לשמחתי כל אלו התקבצו יחד על מנת להביא לציבור החרדי מוצר מושלם ומקסים שהביא לשמחת חג אמיתית בכל בתי ישראל".

    סמנכ"לית העירייה וראש אגף תרבות הגברת אריאלה רג'ואן שניהלה את הפרויקט סיכמה את הפעילות בהצלחה, והודתה לראש העיר משה ליאון, למחזיק תיק תרבות תורנית הרב דוד בלומנשטוק ולמנהל האגף הרב פנחס ארליך ולכל אלו שטלו חלק בהגיית המיזם ובהוצאתו לפועל על ההתגייסות בתקופה קשה ומורכבת כל כך למען הצלחת הפרויקט.

    במקביל הפעילה העירייה במהלך ימי חול המועד שלל מופעים לכל המשפחה בבנייני האומה, שמחות בית השואבה בכל הקהילות והישיבות בעיר, מופע כלייזמרים ייחודי בעיר העתיקה, וקליפ מושקע ומרגש בהשתתפות ראש העיר ומקהלה משותפת לכל העדות והחוגים המסמלת את אחדות ישראל.

    אל סוכת ראש העיר זרמו במהלך החג המוני תושבי העיר ירושלים שאיחלו מועדים לשמחה והודו לו נרגשות על פעילותו הרבה למען תושבי העיר בכל התחומים. ראש העיר מצדו הגיע לביקורי חג בבתי כל גדולי ישראל, וביקש את ברכתם עבורו ועבור תושבי העיר. גדולי הדור שיבחו את ראש העיר על פעילותו המיוחדת לשמירת שנת השמיטה בעיר ירושלים, ועל עמידתו האיתנה לצד מוסדות החינוך ועולם התורה.

     



    0 תגובות