2 מיליארד ש"ח: עסקת ענק ביטחונית בין ישראל וצ'כיה

    קובי פינקלר No Comments on 2 מיליארד ש"ח: עסקת ענק ביטחונית בין ישראל וצ'כיה

    מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, וסגן שר ההגנה הצ'כי, לובור קודלקה, חתמו הבוקר בצ'כיה על הסכם GTG למכירת ארבע סוללות הגנה אווירית מתוצרת "רפאל" • ההסכם, שהובל על ידי אגף סיבט, מוערך ב-2 מיליארד שקל (620 מיליון דולר)

    צילום: חברת רפאל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס חגיגי, שנערך היום (שלישי) במשרד ההגנה בפראג, חתמו משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה הצ'כי על הסכם הרכש הביטחוני הגדול ביותר בין שתי המדינות. במסגרת ההסכם, שהובל על ידי אגף הסיוע לייצוא הביטחוני סיבט, תצטייד צ'כיה ב-4 סוללות "ספיידר" (SPYDER) מתוצרת חברת רפאל, הכוללות גם מערכות מכ"מ MMR מתוצרת התעשייה האווירית.

    היקף ההסכם נאמד ב-2 מיליארד ש"ח (620 מיליון דולר) והוא כולל גם מעורבות משמעותית של תעשיות ביטחוניות צ'כיות. "ספיידר" היא מערכת הגנה אווירית המבוססת על טילי אוויר-אוויר פיתון ודרבי מתוצרת רפאל, והיא מיועדת ליירט מגוון איומים אוויריים, לרבות מטוסים, מסוקים ומל"טים. מערכות הספיידר ישולבו בברית נאט"ו, ויגנו על שמי צ'כיה אל מול מגוון של איומים.

    במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר החתימה אמר מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל: "צ'כיה הייתה תמיד בת ברית מוערכת של ישראל, ולעולם נזכור את התמיכה הבלתי מסויגת שקיבלנו ממנה בימי הקמת המדינה. העסקה שעליה חתמנו היום היא נדבך נוסף בשיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי המדינות, וכן ביטוי לחזון המשותף של שר הביטחון בני גנץ ושר ההגנה של צ'כיה לובומיר מטנאר להידוק הקשרים בין התעשיות הביטחוניות שלהן. זו הפעם הראשונה שישראל מוכרת הגנה אווירית מלאה למדינה בברית נאט"ו, ואנחנו גאים ושמחים שצ'כיה היא המדינה הזו. המערכת של רפאל מייצגת את היכולות הייחודיות של מוצרי התעשיות הביטחוניות הישראליות, המובילות בשוק הביטחוני העולמי".

    שר הביטחון, בני גנץ: "אני מודה לידידי שר ההגנה הצ'כי, לובומיר מטנאר על ההסכם החשוב והברית הביטחונית העמוקה בין שתי המדינות. מדובר בעסקה בעלת חשיבות אסטרטגית עם מדינה מברית נאט"ו, שתייצר מקומות עבודה איכותיים בשתי המדינות. אני גאה בתעשיות הביטחוניות הישראליות ובפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים שלהם המבוקשים במדינות רבות בעולם. אני מודה לאנשי סיבט ורפאל שקידמו את העסקה הזו".

    שר ההגנה הצ'כי, לובומיר מטנאר: "אני מעריך מאוד את הנכונות של ממשלת ישראל לחלוק איתנו את אחת ממערכות ההגנה המתקדמות שלה. התוספת הזו תקדם את הכוחות שלנו אל המאה ה-21 בתחומי ההגנה האווירית. אני מאמין שזהו צעד חשוב בשותפות האסטרטגית הארוכה בינינו, שיאפשר לקחת אותה עוד יותר קדימה".

    מנכ״ל רפאל, אלוף (מיל׳) יואב הר-אבן: ״רפאל גאה להשלים את עסקת ההגנה האווירית הראשונה שלה עם מדינה בנאט״ו, לאחר תהליך ארוך ומורכב. אנחנו רואים בעסקה זו אבן דרך אסטרטגית עבור מערכות ההגנה האווירית של רפאל באירופה. אני מודה לשותפים שלנו בצ׳כיה על המהלך החשוב הזה. העסקה כוללת בנוסף חוזה תחזוקה לשני העשורים הקרובים וכן גם ייצור מקומי, שתי מגמות שרפאל מגבירה בשנים האחרונות״.



    0 תגובות