זו התכנית של האיחוד האירופי למאבק באנטשמיות

    ישראל נח חסידים No Comments on זו התכנית של האיחוד האירופי למאבק באנטשמיות

    מניעת אנטישמיות על כל צורותיה, טיפוח חיים יהודיים וקידום מחקר זכרון שואה | יו"ר "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" (EJA), ומנכ"ל "מרכז רבני אירופה" (RCE): "המבחן האמיתי הוא בתוצאה וביישום"

    הרב מרגולין בנאום צילום: יח"צ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנציבות האירופית הציגה השבוע אסטרטגיה ראשונה מסוגה של האיחוד האירופי בנושא המאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים. על פי ממצאים רשמיים תשעה מתוך עשרה יהודים סבורים שהאנטישמיות התגברה בארצם, כאשר 85% מתוכם סבורים שזוהי בעיה חמורה.

    באופן כללי האנטישמיות נמצאת בעלייה באירופה ומחוצה לה ולשם כך נקבעה סדרת צעדים הנשענת על שלושה יסודות: למנוע גילויי אנטישמיות מכל סוג וצורה, להגן על חיים יהודיים ולטפח אותם ולקדם מחקר, חינוך ואת זכר השואה.

    בהתייחס לפרסום האסטרטגיה של הנציבות האירופית אמרו הרב מנחם מרגולין יושב ראש "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" (EJA), והרב אריה גולדברג מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" (RCE), כי הם מברכים על האסטרטגיה החדשה, שגובשה בין השאר על בסיס הצעות הארגונים היהודיים. "זהו ללא ספק צעד חשוב ומקיף של נציבות האיחוד האירופי" קבע הרב מרגולין, אך הטעים "המבחן האמיתי הוא כמובן מבחן התוצאה והיישום של האסטרטגיה המוצהרת בכל מדינה ביבשת.

    "בעוד הנציבות האירופית צועדת צעד חשוב קדימה, מחוקקים במדינות השונות מקבלים מבתי המשפט האירופים גיבוי לחקיקה המגבילה את חופש הדת והפולחן של היהודים. אנחנו ב'איגוד הארגונים היהודיים' וב'מרכז רבני אירופה' ממשיכים לעמוד על המשמר, להתריע מפני ניסיונות לאסור ברית מילה ושחיטה כשרה ולהבהיר למקבלי ההחלטות את המשמעות האיומה של ההגבלות הללו", ציינו הרבנים מרגולין וגולדברג.



    0 תגובות