מנכ"ל ארגון 'כושרות' בוועדה: "הרפורמה הולכת לייקר את הכשרות"

    איתי גדסי No Comments on מנכ"ל ארגון 'כושרות' בוועדה: "הרפורמה הולכת לייקר את הכשרות"

    בדיון בוועדה על רפורמת הכשרות, התברר כי האוצר הציג מצגת לא עדכנית ובלתי מבוססת על יוקר המחייה בענף הכשרות, דבר שאין לו אחיזה במציאות | מנכ"ל ארגון כושרות תקף בוועדה את הציגי האוצר, "אותו משרד שהבטיח שהרפורמה תחסוך למשק 550 מיליון שקל בשנה – טוען כיום כי בתחזיות של המשרד נלקחת אפשרות של עליית מחירים לאחר כניסת הרפורמה"

    משגיח כשרות. צילום פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרפורמה להרס הכשרות: הזלזול בחברי הועדה למיזמי תשתיות לאומיים ושירותי דת יהודיים העוסקת ברפורמת הכשרות עוברת כל גבול, היום (שלישי) קיבלו לידיהם חברי הוועדה את מסמך משרד האוצר המציג כיצד הרפורמה תוזיל עלויות למשק. אך מהר מאוד התברר כי המסמך מבוסס על דו"ח (לא סופי) משנת 2016 המבוסס בעצמו על נתונים משנים שקדמו לו.

    בניגוד למסמך המבוסס על נתונים משוערים, הוצגו לחברי הכנסת נתונים המוכיחים כי הרפורמה תגרום לעליה חד משמעית ביוקר המחיה. נתונים אלו הוצגו ע״י גורמי המקצוע בהסתדרות, במטה המאבק ואירגונים נוספים ונתמכו על ידי הרב יהושע ישי מנכ"ל המועצה הדתיות בירושלים, הופיעו בדו"ח שהפיק משרד הדתות בשנת 2019 מבוססים על מחקר שנעשה ב80% מהמועצות הדתיות בארץ.

    חמור מכך, רפורמת הכשרות אינה מתייחסת כלל לסוגיית העסקתם של 4000 משגיחי הכשרות ומאות עובדי מחלקות הכשרות במועצות הדתיות שיפגעו מהרפורמה.

    תומר בן צבי, מנכל ארגון "כושרות" אמר בתגובה לתחזית אגף התקציבים שהוצגה היום בדיון על רפורמת הכשרות לפיה צפויה אפשרות לעליית מחירים לאחר כניסת הרפורמה: "היום כולם מבינים שצדקנו. בתחילת הדרך טענו שהרפורמה הזו תעלה לנו ביוקר, את התחזית שלנו גיבינו בנתונים ובמחקר שביצענו".

    בן צבי הוסיף, "הנה היום, אפילו נציג אגף התקציבים באוצר – אותו משרד שהבטיח שהרפורמה תחסוך למשק 550 מיליון שקל בשנה – טוען כיום כי בתחזיות של המשרד נלקחת אפשרות של עליית מחירים לאחר כניסת הרפורמה".

    "גם יו"ר הועדה ח"כ מלינובסקי, מדיון לדיון מתחילה להבין שיש אמת בדברים שלנו וששווה להטות אוזן לדברים שאנו מציגים. אנחנו אנשי מקצוע שמבינים את התחום לעומק, הרבה יותר טוב מכל גורם אחר שמשתתף בדיוני הועדה".

    התחזיות מתבררות כשקריות, "התחזית הזו של אגף התקציבים, מובאת בניגוד גמור להבטחה של השר כהנא עם הצגת הרפורמה ("תוזיל את המחירים"), נסו לחלץ היום מהשר אמירה בנושא הוזלת המחירים, לא תצליחו בחיים. מדוע? כי גם השר הבין – הרפורמה הזו הולכת לייקר את תחום הכשרות" אמר בן צבי.

    בסיום דבריו הבהיר כי "מדובר ברפורמה מחוררת, מלאה בכשלים וריקה מנתונים ומבדיקה מעמיקה. ובעיקר – היא לא הפיתרון למצב הבעייתי בו נמצא מערך הכשרות כיום".



    0 תגובות