חכי"ם מכל סיעות הבית הגישו הצע"ח להעלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה

    צבי טסלר 2 Comment on חכי"ם מכל סיעות הבית הגישו הצע"ח להעלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה

    על פי החוק אותה יזמה תנועת עומדים ביחד, שכר המינימום יעמוד על 40 ש"ח לשעה שיסתכם ב- 7,280 למשרה מלאה

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מספר חברי כנסת מכל סיעות הבית כמעט, הגישו היום (רביעי) הצעת חוק להעלאת שכר המינימום דרמטית ל-40 ש"ח, שהם 7280 ש"ח למשרה מלאה.

    בין החותמים על החוק: ח"כ נעמה לזימי (העבודה), איימן עודה (יו"ר הרשימה המשותפת), גבי לסקי (מרצ), מוסי רז (מרצ), יעקב אשר (יהדות התורה), אימאן יאסין-ח'טיב (רע"מ), משה ארבל (ש"ס), עאידה תומא-סולימאן (הרשימה המשותפת) ואופיר כץ (הליכוד) חתמו על הצעת החוק של קמפיין "מינימום 40", אותה יזמה תנועת "עומדים ביחד".

    לדברי חברי הכנסת, התרחבות מעגל העובדים העניים בשנים האחרונות היא תופעה חברתית מדאיגה. דו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי מלמד כי 55.5% מהמשפחות העניות הן משפחות עובדות. שכר המינימום בישראל – שהוא נמוך ביחס למקובל בארצות המפותחות – הוא בין הגורמים לכך שעובדים ועובדות רבים נמצאים מתחת לקו העוני. לכן העלאת שכר המינימום לשעה היא מהלך ראוי מבחינה חברתית.

    עוד אומרים יוזמי הצעת החוק, כי העלאת שכר המינימום תעודד מובטלים להשתלב מחדש בשוק התעסוקה. דבר זה חשוב במיוחד נוכח מציאות האבטלה שנוצרה בעקבות משבר הקורונה. כך עולה הן מדו"ח שירות התעסוקה שהתפרסם בקיץ, והן מהתבטאויותיו האחרונות בתקשורת של מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי.

    ח"כ מוסי רז אמר: "הקמפיין להעלאת שכר המינימום צודק ערכית וכלכלית. לאזרחי ואזרחיות ישראל מגיע להשתכר באופן שמאפשר חיים בכבוד".

    ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר: "העלאת שכר המינימום – היא המינימום ההכרחי הנדרש מאיתנו! אני מקווה שהקואליציה ושר האוצר יידעו להתעלות מעל שיקולים פוליטיים ויתאחדו סביב החוק החשוב הזה".

    ח״כ משה ארבל (ש"ס) אמר: "המצב בו אזרחים העובדים במשרה מלאה לא מתחילים את החודש ובוודאי לא מסיימים אותו הוא בלתי נסבל. אחד הכלים לצמצום פערים זה גם העלאת שכר המינימום. זה מאבק נכון וצודק למיגור העוני וצמצום פערים".

    בתנועת "עומדים ביחד" מסבירים כי מדינות רבות העלו את שכר המינימום השנה ובשנה שעברה, או הצהירו על כוונתן לעשות זאת, לדוגמא – ארה"ב וגרמניה. "מדיניות זו היא לא רק נכונה וראויה חברתית וכלכלית, אלא גם נתמכת בידי מרבית הציבור בישראל. לפי סקר מכון 'הגל החדש', שפורסם בחודש יוני, 85% מהציבור תומך בהעלאת שכר המינימום", אמר X מתנועת עומדים ביחד. "הגיע הזמן שמי שקמים כל בוקר והולכים לעבודה, כל יום במשך כל החודש, יצליחו גם לגמור את החודש. שכר המינימום הנמוך הנוכחי – של 29.12 ש"ח לשעה, שהם 5,300 ש"ח בלבד בחודש – פשוט לא מספיק לקיום בכבוד".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האם ההעלאה הקודמת תרמה למישהו.
      לא – והסיבות ידועות ומוכרות.
      רק תחרות אמתית, והפחתת בירוקרטיה!

    2. 1

      ומה ירויחו?
      רק נפסיד!
      לא צריך להיות חכם גדול בכדי להבין שיוקר המחיה ימריא עוד יותר לכיון מעלה
      אפשר וצריך להעלות את שכר המינימום , אבל לא בקפיצה כ"כ גדולה בפעם אחת