לקראת פרסום דו"ח הפיצוץ בנמל: חילופי אש ברחובות לבנון

    אבי יעקב No Comments on לקראת פרסום דו"ח הפיצוץ בנמל: חילופי אש ברחובות לבנון

    חמושים פתחו בירי אל עבר צעדה של תומכי חיזבאללה המתנגדים לחקירת הפיצוץ בנמל ביירות ע"י השופט ביטאר. 2 הרוגים ועשרות פצועים. הצבא קרא לתושבים להישאר בבית מחשש להמשך הירי.

    חיילי צבא לבנון מסיירים היום על הגבול
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר בשעה 11:00 יצאו תומכי חזבאללה ומפלגת אמאל להפגין מול בית המשפט בביירות בדרישה לפטר את השופט החוקר טארק ביטאר, העומד לפרסם דו"ח של ממצאיו שעלו מחקירת פיצוץ נמל ביירות. בחזבאללה צופים כי ביטאר אמור לפרסם ממצאים התומכים בגרסה כי חזבאללה אחראי לפיצוץ בביירות ובשל כך החליטו להילחם בשופט ואף מאיימים על חייו.

    ביטאר מונה על ידי שלטונות לבנון כדי לחקור את הפיצוץ שאירוע בנמל בירות לפני למעלה משנה, במסגרתו התפוצצה ספינה ובה חומרים מסוכנים ויצרה נזק אדיר ברכוש ובנפש בבירת לבנון. הספינה מיוחסת לאחריות החיזבאללה ובשל כך נתבע ממנו לטפל בתוצאות האסון.

    המפגש בין המפגינים משני צדי המתרס החל ליד בית המשפט שדחה את עתירת חברי הפרלמנט מטעם חזבאללה ואמל לפטר את השופט ביטאר. קבוצת חמושים פתחה בירי לעבר תומכי חיבאללה שטענו לירי צלפים נגדם.

    בתקשורת הלבנונית מעדכנים כי ישנם 2 הרוגים ו-21 פצועים עד כה באירוע. צבא לבנון קרא לאזרחים לפנות את הרחובות ולא לצאת מהבית והזהיר: "יחידות הצבא יירו לעבר כל חמוש בדרכים ולעבר כל אדם שמבצע ירי."

    חיזבאללה יצא בהצהרה ומסר: "ההתקפה על ההפגנה בטויינה התבצעה על ידי קבוצות חמושות ומאורגנות שמטרתן לגרור את המדינה למריבות מכוונות".

     

     

     



    0 תגובות