מחלקים את ירושלים: ארה"ב תפתח קונסוליה פלסטינית בבירת ישראל

    נדב דוד No Comments on מחלקים את ירושלים: ארה"ב תפתח קונסוליה פלסטינית בבירת ישראל

    חלוקת ירושלים: בכירים בממשל ביידן מבהירים כי הקונסוליה הפלסטינית בבירת ישראל תפתח שוב מחדש, עם אישור או בלי אישור ממשלת ישראל. מדובר בהתרסה ופגיעה חסרת תקדים בריבונות ישראל ע"י ממשל זר. הפגישות של בנט ולפיד עם נשיא ארה"ב ובכירי ממשלו התבררו ככישלון חרוץ ולמעשה הממשל האמריקני כלל לא לוקח את האינטרס הישראלי בחשבון

    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשל ביידן מתחיל ליישם את המדיניות השמאל: מקורות בממשל האמריקני הודיעו כי ארה"ב תפתח מחדש את הקונסוליה האמריקנית לרשות הפלסטינית השוכנת במערב ירושלים, למרות שהקונסוליה נסגרה ע"י ממשל טראמפ ופתיחתה מחדש מחייב את אישורה של ממשלת ישראל, תקנה שהעביר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במטרה לסכל פתיחה מחדש של קונסוליה אמריקנית בבירת ישראל.

    בממשלה ביקשו מהאמריקנים לפתוח את הקונסוליה באבו דיס, בראמללה או במקום שאינו שטחה המונציפאלי של ישראל, אך בארה"ב מסרבים ועומדים על הדרישה לפתוח דווקא את הקונסוליה המיתולוגית. בממשל מבהירים כי ילכו במקרה הקיצון ליוזמה חד צדדית שיפתחו את הקונסוליה ללא אישור ממדינת ישראל, מדובר בפגיעה חמורה וחסרת תקדים בריבונות ישראל ע"י ממשל זר.

    הקונסוליה שנפתחה לפני כ-150 שנה ושירתו בה מעל 50 קונסולים, הייתה התקווה של הפלסטינים לחלוקת ירושלים, סגירתה של הקנוסוליה ע"י ממשל טראמפ הביא למכה אנשוה בחשיבה הפלסטינית, פתיחתה מחדש למעשה מבהירה כי ירושלים מחולקת בפועל.

    לדברי מקור אמריקני, בתרחיש קיצוני השגריר האמריקני המיועד טום ניידס יחל להפעיל באופן עצמאי את הקונסוליה בלי אישור ישראלי, בסמוך לכניסתו לתפקיד בעוד כמה שבועות ולאחר שהכנסת תאשר את תקציב המדינה. כך חושף אריאל כהנא בישראל היום.

    ניתן כבר לומר עתה, כי הפגישות התכופות של שר החוץ לפיד עם בכירי הממשל האמריקני, והפגישה של ראה"מ בנט עם הנשיא ביידן מתגלות ככישלון חרוץ וחסר תקדים במדיניות הלוץ. הממשל לא לוקח את האינטרסים הישראלים כלל, לא באיום הגרעין האיראני ולא במו|"מ עם הפלסטינים ולא במעמדה של ישראל באזור.



    0 תגובות