חקירת הפיצוץ בלבנון; צו הבאה לשר האוצר לשעבר: חשש מהסלמה נוספת

    אבי יעקב 1 Comment on חקירת הפיצוץ בלבנון; צו הבאה לשר האוצר לשעבר: חשש מהסלמה נוספת

    אירועי הירי ברחובות בירות בירת לבנון והשתוללות אנשי המיליציות של מפלגות חיזבאללה ואמאל מאיימים לחזור: היום הוציא השופט ביטאר החוקר את הפיצוץ בנמל המיוחס לחיזבאללה צו לשר האוצר לשעבר בחשד למעורבות באירוע הקשה | חיזבאללה שחושש מהנזק הציבורי מאיים על אנשי המפלגות הנוצריות ויוצא לרחובות

    הלווית אנשי החיזבאללה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המהומות בלבנון ומלחמת האזרחים שמאיימת לשוב, שר המשפטים הלבנוני מגבה את השופט טארק ביטאר ואמר "ביטאר הוא אחראי תיק הפיצוץ בנמל ביירות ובסמכותו לזמן לחקירה את מי שיראה לנכון."

    הדברים נאמרו ברקע צו מעצר והבאה שהוציא השופט ביטאר לעלי חסן ח'ליל, לשעבר שר האוצר הלבנוני – ואיש תנועת אמאל המתפקד כאיש פרלמנט בלבנון, וזאת במהלך החקירה של הפיצוץ האדיר שהיה בנמל לבנון לפני יותר משנה.

    ולמרות שבשבועות האחרונים הודיעה ממשלת לבנון על הקמת ממשלה חדשה בהשתתפות רוב הפלגים במדינה המפוררת, אירועי הירי בימים האחרונים במסגרתם נהרגו שבעה פעילי חיזבאללה חמושים, אינם עוד סתם מאורע חולף חסר משמעות בין העדות השונות בלבנון וכי המרחק ממלחמת אזרחים קצר.

    חבר הפרלמנט עמאד ואכים איש מפלגת הכוחות הנוצרית -לבנונית – איש מפלגתו של סאמיר ג'עג'ע אותו מאשים ארגון חיזבאללה באופן כאחראי ישיר לכאוס ברחובות. כל זאת לנוכח העובדה כי דווקא פעיליהם יצאו לרחובות וירו בכל הבא ליד.

    "העימותים שפרצו אינם בין מפלגה אחת למפלגה אחרת. ואינם בין עדה לעדה אחרת. ואינה בין אזור לאזור" אמר איש מפלגת הכוחות הנוצרים. "מדובר בעימות בין חזבאללה לבין הלבנונים החופשיים, מכל העדות, שעדיין נותרו במדינה, מתוך מטרה לשמור על מה שנותר ממוסדות המדינה שעדיין נמצאים מחוץ לשליטת חזבאללה… ומתוך השמירה על הצדק".

    נראה כי יש לא מעט חלקים בעם הלבנוני  מרגישים שסוף סוף, כוח בתוך לבנון, הצליח לעמוד, צבאית מול חזבאללה – הכוח הצבאי החזק ביותר בלבנון, ולנצח אותו במשחק שלו. האזרחים מעוניינים בעשיית צדק בכל הקשור לפיצוץ בנמל ביירות ולא לאפשר לחזבאללה להתערב בתהליך המשפטי ונאפשר לשופט ביטאר לבצע את מלאכתו".

    ההאשמות שהפנו ביום שישי עיתוני חזבאללה אל סאמיר ג'עג'ע, לא רק שלא הזיקו לו, אלא הפכו אותו בעיני רבים למנהיג לבנוני אמיץ שלא מפחד לעמוד אל מול חזבאללה. ג'עג'ע משיג בימים אלה נקודות זכות בקרב מתנגדי חזבאללה בלבנון, וגם מחוצה לה.

    סוגיית השופט ביטאר חוצה את לבנון ועל כתפיו מונחת אחריות כבדה לחשוף מי עומד מאחורי הפיצוץ בנמל ביירות שיכולה לסחוף את לבנון להתנגשויות אלימות. נראה כי הוא לא הולך לוותר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כן יאבדו כל אויבך ה’, בקרוב ממש, אמן.