למרות אי הוכחה לבעלות פלסטינית: משק אחיה יפונה בהסדר שנקבע

    ישראל רובין No Comments on למרות אי הוכחה לבעלות פלסטינית: משק אחיה יפונה בהסדר שנקבע

    לאחר שבעלי משק אחיה הגיעו להסדרה מול משרד הביטחון להעתקת המשק למקום אחר, בג"צ אישר את ההסדר. האפשרות האחרת הייתה פינוי בכוח וללא הסדרה של קרקע אחרת. ההסדר נקבע למרות שלא הוכחה אף בעלות פלסטינית על הקרקע

    משק אחיה צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פינוי נוסף ביו"ש: בג"צ אישר היום (ראשון) את הסכם משק אחיה. לפיו המטעים לא יישארו במקומם והם יועתקו בהסכמה לאחר שנת שמיטה, במהלך שנת השמיטה יתבצעו בו רק עבודות הכרחיות בלבד.

    על פי הסכמות יקבל משק אחיה ובעלי המטעים הנוספים הקצאה לקרקע חלופית כאשר באחריות משק אחיה לשנע ולהעביר את העצים לקרקע החלופית עד 01.02.2023

    ממטה המאבק של תושבי גוש שילה נמסר בתגובה להסכם: "אמנם נמצא פתרון לבעית משק אחיה, אך את עצם חרפת העקירה והפגיעה בהתיישבות בארץ ישראל לא פתרנו. הפתרון המצומצם לחקלאים הוא לעג לרש. את המדיניות האנטי ציונית שמובילה הממשלה כנגד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, שום הסכם העתקה ופיצוי נקודתי לא יסתיר.
    אנחנו דורשים שינוי מגמה אמיתי – מחורבן, הרס ועקירה – להתיישבות יהודית יזומה בכל המרחב".

    כאמור לאחר מאבק ציבורי בשל דרישת המינהל האזרחי לעקור 170 דונם מכרמי משק אחיה הגיעו משק אחיה ומשרד הבטחון על הסכמות לדחיית העקירה וביצוע העתקה מסודרת לאחר שנת השמיטה.

    כזכור בג"צ פסק כי יש לעקור 170 דונם של מטעים בשל צו שימוש מפריע אותו הוציא המינהל האזרחי לפני יותר מעשור. עם זאת השאיר פתח להגעה למתווה מוסכם שיאפשר דחיית העקירה והעתקת המטעים בצורה מוסדרת. זאת גם בהתחשב בעובדה שהתובעים הפלסטינים לא הצליחו להוכיח בעלות על הקרקע.

    בשבועות האחרונים התקיים מאבק ציבורי בדרישה להגיע למתווה מוסכם אשר ימנע את העקירה והרס המטעים, ובמו"מ שהתקיים מול משרד הבטחון ובסיוע לשכת רה"מ גם בעלי החלקות וגם המדינה הציגה קו אחיד.

    מנכ״ל משק אחיה דוד זיצר אמר לאחר חתימת ההסכם: "ההיגיון הבריא ניצח. לא הייתה שום סיבה לבצע עקירה שהייתה גורמת נזק בלתי הפיך לפעילות החקלאית של המשק. אני שמח ששר הביטחון ואנשי משרדו וכן לשכת רה"מ מנעו מראות מיותרים של עקירה ערב ראש השנה והגיעו למתווה שכולל קרקע חלופית והעתקה מסודרת, ועכשיו גם בג"צ הגיעו למסקנה הזו".



    0 תגובות