בתום דיונים ארוכים: חוק המטרו אושר לקריאה שניה ושלישית

    איתי גדסי No Comments on בתום דיונים ארוכים: חוק המטרו אושר לקריאה שניה ושלישית

    יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי: "מתניעים את פרויקט התשתית הגדול והיקר ביותר בתולדות מדינת ישראל . הצע"ח עברה בוועדה אינספור שינויים שיטיבו עם הציבור בישראל"

    צילום: יונתן סינדל/פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום עשרה דיונים ארוכים – הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים אישרה לקריאה שניה ושלישית פרויקט את חוק המטרו. עפ"י הצעת החוק שאושרה, תוקם רשות ייעודית שתהיה עסוקה בקידום מיזם המטרו.

    בהצעת החוק נקבעו הוראות לעניין מימון המיזם, היטל השבחה ומס השבחת מטרו. בחלק זה, הגיעו האוצר והרשויות להסכמים עם הוועדה שקבעו כי חלוקת נטל המס המטרו המורכב – שיחול באזורי המטרו שיושבחו – יהיה 35% מס השבחת מטרו לקופת המדינה ו40% לקופת הרשות המקומית – נקבע כי הוראות אלו יחולו על תכניות שיופקדו מה-1.1.23.

    בהמשך לדיון שהיה ביום חמישי שעבר לגבי מנגנון קיזוזים לרשויות מקומיות שלא ישלמו את חלקם על המטרו, הגישה יו"ר הועדה, חה"כ יוליה מלינובסקי, הסתייגות עליה הגיעה להסכמה עם נציגי הממשלה, ולפיה ייכנס בחוק שהחשב הכללי במשרד האוצר יהיה רשאי לקזז חוב של רשות מקומית, כולו או חלקו, כנגד תשלומי ארנונה, אגרות, כספים ותשלומים נוספים לאותה רשות מקומית למעט תשלומים המיועדים לחינוך או לרווחה או תשלומי חובה המיועדים לשימושים מסוימים שאין הרשות המקומית רשאית לעשות בהם שימוש לתשלום סכומים אחרים. הקיזוז לא ייעשה אלא 30 ימים לאחר שניתנה לרשות המקומית הודעה בכתב על הכוונה לקזז וכן הודעה על האפשרות להשמיע את טענותיה.

    הודות לישיבות הארוכות בשיתוף נציגי הרשויות, הוועדה רשמה הישגים רבים בשינויים שהוכנסו בחוק, וביניהם: תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו ועוד.

    יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי: "היום אנחנו מתניעים את המטרו. פרויקט התשתית הגדול והיקר ביותר בתולדות מדינת ישראל יוצא לדרך. מדובר במיזם שהוא מנוע צמיחה עצום שישפיע על כל אזרח במדינה, הפרויקט יביא אתו בשורה ענקית לדיור בר השגה לטובת הזוגות הצעירים והאזרחים הוותיקים ויזניק קדימה את מדינת ישראל כלכלית, תחבורתית וחברתית. הצעת החוק עברה אינספור גלגולים עד שהגיעה לנוסח הסופי שעליו הצבענו היום בוועדה והכל כדי להפיק את המיטב עבורכם הציבור".

    ח"כ יעקב אשר שהיה שותף לכל הדיונים ומונה ע"י יו"ר הוועדה לרכז את הערות ראשי הרשויות לחוק זה, אמר בדיון: "החוק עבר שינויים רבים בכנסת ויו"ר הוועדה קיימה דיונים מעמיקים ורציניים בכולו. התנגדתי למס מטרו. ההתעצמות הכלכלית של גוש דן אחרי המטרו, תחזיר את הכסף לבד לקופת המדינה. שר האוצר הכריז שלא יהיו מיסים וזה מס שמטילים על יזמים. אם המיסוי יהיה גבוה מידי, זה יגרום לכך שתהיה האטה בבנייה ולא ירצו להיכנס לזה יזמים. יש הרבה מתחמי ההשפעה שלא יתאימו לדיור אלא לעסקים ובזה יש רוויה ולכן היטל השבחה של 75% הוא יכול להיות טעות רצינית".



    0 תגובות