מרגש: עשרות ניצולות יד לאחים העתירו בקבר רחל "שהילדים ישובו הבייתה"

    ישראל נח חסידים No Comments on מרגש: עשרות ניצולות יד לאחים העתירו בקבר רחל "שהילדים ישובו הבייתה"

    עשרות נשים שחולצו מכפרים ערביים נסעו להעתיר בתפילה בקברה של רחל אימנו לרגל יום פטירתה | לפני כן הן התכנסו לכנס גיבוש בו שמעו על רחל ועל חשיבות התפילה במקום | ביד לאחים אומרים: אנו בטוחים כי תפילותיהן יעלו לפני כיסא הכבוד ויפעלו את פעולתם"

    ילדים ניצולים בתפילה בקבר רחל צילום: יד לאחים
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום פטירתה של רחל אימנו, י"א במרחשוון, עלו 70 נשים גיבורות שחולצו על ידי יד לאחים מכפרים ערביים, לקברה בבית לחם.

    הנסיעה המיוחדת נערכה במסגרת הפעילות השוטפת להעמקת הזהות היהודית של הנשים הללו שמשך שנים ארוכות היו מנותקות מכל זיק של יהדות, והיא נועדה לתת להן כלים להמשך הדרך וגם להעניק להן את הזכות להתפלל במקום הקדוש.

    תחילה התקבצו הנשים באולם בשכונת גילה בירושלים שאליו הגיעו בהסעות מיוחדות מכל קצות הארץ. אחרי שסעדו את ליבן נשאה בפניהן דברים המרצה הגב' אורית סלומון שסיפרה להן על סיפור חייה של רחל אימנו ועל חשיבות התפילה במקום הקדוש. אחרי שעתיים מלאות בחוויות והתעלות המשיכו הבנות יחדיו לציון קברה של רחל אימנו בבית לחם. הרבנית סלומון ליוותה אותן גם כאן ובפתח המקום הגישה להן דף שהוכן מבעוד מועד עם נוסח לתפילה ומספר פרקי תהילים, הדליקה איתן נרות וליוותה אותן לתוככי המתחם הקדוש.

    "אחרי שקראו יחד את פרקי התהילים נתנו לכל אחת את הזמן לפרוק את אשר ליבה, וקולות הבכי שעלו מהן הרעידו את כל הנוכחות" מעידות עובדות יד לאחים שליוו את הנשים. "כל אחת התפללה במשך שעה ארוכה וביקשה מאמא רחל שתתמוך בה בדרך הקשה העומדת לפניה. כולן ללא יוצא מן הכלל בכו וביקשו על העתיד היהודי הנצחי של ילדיהן. אחת מהן שנאלצה לברוח מהכפר תוך השארת כמה מילדיה הבוגרים מחשש לחייה, מיררה בבכי 'אמא רחל, בבקשה תתפללי שהילדים שלי יצאו מהאבא הערבי שלהם ויחזרו אלי מהכפר. שיחזרו לעם ישראל. אני מחכה להם עד נשמתי האחרונה".

    ביד לאחים אומרים: ערב הגיבוש הזה המיוחד הזה והתפילה על קברה של רחל אימנו, שסיפור חייה הכואב נשזר בסיפור חייהן הקשה, עוררו את הנשים האמיצות ונתנו להן כוח להמשך הדרך. הן בכו יחד, שיתפו בכאב ובקושי, חיזקו אחת את רעותה ובעיקר נסכו אחת בשנייה כוחות להמשך הדרך. אנו בטוחים כי תפילותיהן יעלו לפני כסא הכבוד ויפעלו את פעולתן".

     



    0 תגובות