על חודו של קול: הצעת אי האמון של ש"ס נדחתה

    איתי גדסי 1 Comment on על חודו של קול: הצעת אי האמון של ש"ס נדחתה

    דרמה במליאה: הצעת אי האמון של ש"ס נדחתה על חודו של קול, לאחר שחמישים וארבע חברי כנסו תמכו מול חמישים וחמישה שהתנגדו. סמוטריץ' הגיב להסתה של לפיד ואמר, "מי שחתום על נאום ההסתה והשנאה והשיסוי הזה של יאיר לפיד זה בנט ושותפיו"

    ההצבעות על התקציב. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) על חודו של קול אחד את הצעת אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה. בהצעה אי האמון של הליכוד תמכו 25 חכי"ם מול 51 שהתנגדו.

    בהצעת אי האמון של ש"ס על הפגיעה בחלשים, לאחר הצבעה שמית תמכו 54 חכי"ם מול 55 שהתנגדו.

    בהצעת אי האמון של יהדות התורה על "ממשלה המכילה מתים ומגבילה חרדים", לאחר הצבעה שמית תמכו 47 מול 55 שהתנגדו ו5 שנמנעו.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בדיון לנאומו מוקדם יותר של השר לפיד שאמר כי "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל" והגיב: "מספיק כבר עם המשחק הכפול, מי שחתום על נאום ההסתה והשנאה והשיסוי הזה של יאיר לפיד זה בנט ושותפיו".

    סמוטריץ' הוסיף, "עכשיו צייצה החיילת שלו כשנתניהו נשאר על המרפסת המסית נשאר מסית, זה כבר לא שיתוף פעולה עם השמאל זה אימוץ הנרטיבים של השמאל. זאת תקיעת סכין בגב של המחנה שהוא היה חלק ממנו עד אתמול".

    ח"כ ישראל אייכלר אמר: "עומד פה שר בכיר ואומר אין ימין ואין שמאל. יש אנשים שהם בעד הדמוקרטיה, ויש אנשים שהם נגדה. ואני אומר, אין דמוקרטיה או לא דמוקרטיה. הרי כולם רוצים דמוקרטיה. יש אנשים שרוצים יהדות, ויש אנשים שרוצים לעקור אותה מהשורש ולהוביל את היהודים המאמינים במריצות למזבלה".

    השר מתן כהנא השיב: "קצת התבלבלתם. הפכתם את הסטטוס קוו לקדוש. הסטטוס קוו אינו קדוש. מה שקדוש זה הזהות היהודית של המדינה. אם היינו מקבלים לפני 20 שנה את אמנת גביזון מדן היום לא היה מסחר בשבת. המלחמה על הסטטוס קוו, מלחמת הכל או כלום, היא זו שפגעה בזהות היהודית של מדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כהנא, התבלבל, הוא ויהדות שמיים וארץ. היהדות שלו זה ערברב של צהר והרפורמים למיניהם. רמאי נוכל ומושחת.