עם מעצמות הכלכלה: משרדי החוץ בפורום לשיתוף פעולה כלכלי

    שלמה ריזל 2 Comment on עם מעצמות הכלכלה: משרדי החוץ בפורום לשיתוף פעולה כלכלי

    בשיתוף משרד החוץ ושרו יאיר לפיד, הוקם פורום בין לאומי מרובע ומשותף לכל המדינות באמצעות משרדי החוץ שלהן, שיפעלו יחד לשיתוף פעולה כלכלי | בפורום ישתתפו מעצמות הכלכליות: ארצות הברית, הודו, איחוד האמירויות וישראל : השר לפיד אמר לעמיתיו: "המילה שאנחנו מחפשים כאן היא סינרגיה"

    לפיד עם שרי חוץ מהעולם צילום: משרד החוץ
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש התקיימה שיחת זום בין שרי החוץ של ארצות הברית הודו, איחוד האמירויות וישראל. שרי החוץ החליטו להקים פורום בין לאומי מרובע ומשותף לכל המדינות באמצעות משרדי החוץ שלהן, שיפעלו יחד לשיתוף פעולה כלכלי.

    שר החוץ לפיד שיזם את המפגש במהלך ביקורו בוושינגטון אמר בתחילת השיחה: "מסביב לשולחן הוירוואלי הזה – יש מערך ייחודי של יכולות וידע וניסיון שניתן להשתמש בהם ליצירת הרשת שכולנו רוצים ליצור.

    "אני חושב שהמילה שאנחנו מחפשים כאן היא סינרגיה, כי זה מה שאנחנו הולכים לנסות ליצור החל מהפגישה הזו. סינרגיה שתעזור לנו לעבוד יחד על תשתיות, תשתיות דיגיטליות. תחבורה, נמלים, רכבות, ביטחון ימי וכו' כל מה שמעסיק אותנו".

    עוד הוסיף לפיד: "המפתח להצלחה הוא כמה מהר אנחנו יכולים לעבור מ"בין ממשלות" ל"בין עסקים", כמה מהר נוכל להפוך את כל זה לתהליך עבודה שישים מגפיים על הקרקע לשנות תשתיות בכל רחבי העולם."

    במהלך השיחה קיימו רביעיית שרי החוץ דיון על האפשרויות של תשתיות משותפות בתחום התחבורה, הטכנולוגיה, הביטחון הימי, כלכלה ומסחר ופרויקטים משותפים נוספים.

    בסוף השיחה הוחלט שכל שר ימנה דרג מקצועי בכיר לקבוצת עבודה משותפת שתגבש אפשרויות לשיתופי פעולה בתחומים שעלו. הכוונה לקיים פגישה פיסית נוספת של ארבעת שרי בחודשים הקרובים בתערוכת "אקספו" בדובאי על מנת לדון בתוצרים של קבוצות העבודה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הדיסלקט מבין משהו? או שעזרו לו בתרגום?