רפורמת הכשרות; הרה"ג אליעזר שמחה וייס: "זה לא ווין ווין זה לוז לוז"

    אבי רבינא No Comments on רפורמת הכשרות; הרה"ג אליעזר שמחה וייס: "זה לא ווין ווין זה לוז לוז"

    חבר מועצת הרבנות הראשית, הרב וייס: "100 שנה אחרי שייסד הרב קוק את מועצת הרבנות הראשית – עכשיו הולכים לפרק אותה" אמר הרב בוועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים | ראש הוועדה יוליה מלינובסקי ציינה את השקט והקשב הנדיר שהיה לדברי הרב והדברים שניכר עליהם כי הם נאמרו מתוך ליבו הכואב על המהלך

    צילום: דוברות הכנסת
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוברות הכנסת

    בדיון הוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי בנושא רפורמת הכשרות, הביע ביקורת על תוכנו חבר מועצת הרבנית הראשית, הרב הגאון אליעזר שמחה וייס: עד עכשיו לא שאלו אותנו על התכניות. מערך הכשרות עושים עבודה נפלאה בתקציב שיש להם. אני כמובן מתנגד לרפורמה. אני רוצה לייעל את הכשרות, ואני מאמין שזו לא הדרך. אני היחיד פה שעליתי ארצה כרב והייתי אחראי על מפעלים וכשרויות בכל העולם.

    זה לא ווין ווין, זה לוז לוז (לא הצלחה – הצלחה, זה כישלון – כישלון) אני יודע שמה שמיוצג פה זה לא יותר כשרות ופחות כסף. זה פחות כשרות ויעלה הרבה יותר כסף. אנחנו נפסיד מהניסיון הזה. בניין נערים – סתירה.

    אני גר בפתח תקווה ואני ראיתי שמנסים ל"ייעל" את הכשרות, זה לוז לוז – כי כל אחד יוריד את הסטנדרטים. לדאבוננו המקום שלנו הלך, אין מועצת הרבנות הראשית. ממנים ממונה ואני לא יודע איזה כישרונות הוא צריך. הממונה הזה שאין לו מקצועיות ישב ברבנות הראשית ויהיה אחראי גם על שלושה רבנים. וזה כמו להכניס פילגש לבית של הרבנות הראשית.

    כשרות זה מקצוע. יש 6000 איש בשנה שנבחנים לרבנות כל שנה. בגלל שהוא עבר מבחן הוא יודע? ביהדות הניסיון זה מה שחשוב. רוצים לקחת פה 3 רבנים שעברו בחינות ושהם יתנו כשרות. הגאווה של מדינת ישראל היום היא הכשרות וזה יכול להשתפר. ב-1917 הגיע הרב קוק לאנגליה ובזכותו היה הצהרת בלפור. ב-1922 הקימו בארץ את מועצת הרבנות הראשית. השנה אחרי 100 שנה הולכים לפרק את מועצת הרבנות הראשית. אני מבקש שתעשו חושבים שוב".

    יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי: "אני חייבת לציין כי בניגוד למקובל היה בדיון בעת הדברים שלך שקט והאזנה, ניכר שהדברים נאמרים מכאב לב. הרבנות של היום זה לא הרבנות של לפני 100 שנה. אולי הגיע הזמן לשנות אין שום דבר קדוש".



    0 תגובות