קירוב רחוקים הוא לא דבר רחוק \\ ישראל אברמוב

    ארי טננבוים No Comments on קירוב רחוקים הוא לא דבר רחוק \\ ישראל אברמוב

    הציבור החרדי בישראל מקיים אינטראקציות רבות עם הציבור החילוני. עם קצת הדרכה, ניתן לתרגם את הקשר לפעילות של קירוב רחוקים | ישראל אברמוב מארגון 'עולמי' בטור חשוב 

    צילום: הידברות
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שישי האחרון נערך בעיר מודיעין אירוע יוצא דופן: סיום כתיבת ספר תורה על שם האסטרונאוט אילן רמון ז"ל והכנסתו לבית כנסת בעיר. היוצא דופן באירוע הזה היה המוני הילדים, בני הנוער והמבוגרים מתושבי העיר שאינם נמנים על ציבור שומרי תורה ומצוות שהשתתפו בתהלוכה, ורקדו יחד עם תלמידי ישיבה חרדים שהובאו במיוחד לאירוע ברחובות העיר מודיעין, בהתלהבות ובשמחה שקשה לתאר.

    המחזה של בחורי חמד מישיבות רוקדים עם בני נוער חילונים בני אותו גיל בהתלהבות ובשמחה לפני ספר התורה – הדהים את כולם.

    האירוע הזה במודיעין, מדהים ככל שהיה, לא היה באמת מפתיע. הוא רק הציף הלך רוח סמוי מן העין שהולך וגובר בחברה הישראלית. אנו רגילים לשמוע מהתקשורת ומהזירה הפוליטית על הריחוק החברתי ההולך וגובר בין דתיים וחרדים לחילונים, אבל כאשר יורדים קצת לעם מגלים פתיחות ונכונות להתקרבות.

    השינוי הזה ממתין למהפכה חברתית שצריכה לבוא מאיתנו, החרדים, באש מצעות קשר ישיר עם המגזר החילוני. לראשונה בתולדות החברה הישראלית
    נראה כי הקרקע מוכנה לכך.

    רבים מהציבור החרדי מקיימים אינטראקציות יום-יומיות עם הציבור החילוני. על פי ההערכות, כרבע מיליון חרדים עובדים במקומות בהם יש אינטראקציה יומיומית עם חילונים. בנוסף, בעקבות מצוקת הדיור, זוגות צעירים חרדים רבים נודדים מהערים החרדיות הגדולות ומתיישבים במקומות מעורבים. כמו כן, קיימת תופעה רווחת של כוללים הממוקמים בערי הפריפריה. למעשה, נוצרו אינספור נקודות חיכוך עם ציבור חילוני.

    את נקודות החיכוך הללו ניתן בקלות להפוך להזדמנויות של קירוב לבבות ואף לימוד תורה עם חילונים רבים המעוניינים להתחבר לרוחניות. כל מה שעלינו לעשות הוא למצוא את הדרך הרגישה והחכמה ולחבר בין העולמות.

    התופעה של קשרים אישיים יום-יומיים שמתורגמים לפעילות של קירוב רחוקים, היא תופעה שזוכה לעדנה בקהילות חו"ל. פעילות ענפה ומבורכת זו מכה הדים ופותחת פתח של תקווה למהפכה רוחנית של ממש בקרב אותם רחוקים.

    את הטרנד הזה ניתן לייבא גם לארצנו הקדושה, אם ציבור שומרי התורה והמצוות כאן בארץ, שחלק ניכר ממנו כבר בא במגע יום-יומי עם הציבור  החילוני, יתרום אף הוא את חלקו ליצור אווירה של התקרבות באמצעות רתימת הקשרים החברתיים במקום העבודה או המגורים. הציבור יכול להירתם לטובת פעילות זאת בפתיחת הבתים לסעודות שבת עבור מתקרבים, להציע את עצמו כחברותות, להשתתפות במפגשים, ולהעניק תמיכה חברתית מסיבית במיזמים מעין אלו.

    אין ספק שבמאמץ משותף התופעה של איחוד הלבבות – כפי שהורגשה בהכנסת ספר התורה בעיר מודיעין – יכולה להפוך לנורמה בארץ ולהביא לשינוי משמעותי של החברה הישראלית.

    הכותב הוא מנהל תוכנית Scholars Olami להכשרת כוח אדם לקירוב, מטעם ארגון 'עולמי' | הטור פורסם ובאדיבות מגזין "משפחה" | צילום פלאש 90



    0 תגובות