בנט על הפגישה עם פוטין: "מצאתי אוזן קשבת לצרכי הביטחון הישראליים"

    איתי גדסי ואבי רבינא 1 Comment on בנט על הפגישה עם פוטין: "מצאתי אוזן קשבת לצרכי הביטחון הישראליים"

    ראש הממשלה הודיע: "אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד ש"ח לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפגישתו עם הנשיא הרוסי: "נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י שברוסיה ישר לשבוע מלא בהחלטות משמעותיות, משנות מציאות.

    הפגישה עם הנשיא פוטין הייתה טובה מאוד ומעמיקה מאוד, ואני רוצה להודות פה לשר אלקין, האיש והשקית, על עבודה יוצאת דופן, גם בהכנה לפגישה וגם במהלכה".

    בנט עדכן: "הנשיא פוטין ואני שוחחנו על המצב בסוריה כמובן, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל. שוחחנו גם על תכנית הגרעין האיראנית, שמצבה המתקדם מעורר דאגה אצל כולם".

    לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לתחלואה בקורונה: "אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא. ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם Winter is coming והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה. אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח.

    ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל.

    המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם קצת ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים, לא רק האפידמיולוגיים, בחשבון. במבחן התוצאה – זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים.

    יחד עם זאת, לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד.

    לכן, אני מודיע כאן – אנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד ש"ח לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים. אנחנו נהיה ערוכים לשמור על אזרחי ישראל".

    עוד אמר בנט: "בשבוע שעבר בחרה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בראשות ידידי שר התרבות והספורט חילי טרופר, את הנושא המרכזי ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. הנושא הוא יד פוגשת יד אחות, והמסר העולה ממנו הוא מסר של אחדות, פיוס וקירוב לבבות. המסר הזה נחוץ ונכון לחברה הישראלית כולה, וזה נכון גם בתוכנו, נבחרי הציבור. בין הקואליציה לאופוזיציה, וגם בקואליציה לתוך עצמה. אני שוב קורא לכולנו לגלות מתינות ורצון טוב כדי שנוכל להמשיך להצליח למען אזרחי ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט אתה תותח!
      יחי בנט.
      (עם זאת, אני מסתייג מאמירתך מלפני כשבועיים.)