דרישה: להחיל את מתווה 'הכיתה הירוקה' גם בגנים שאינם מפוקחים

    צבי טסלר No Comments on דרישה: להחיל את מתווה 'הכיתה הירוקה' גם בגנים שאינם מפוקחים

    'פורום הגנים הפרטיים' פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה לממשלה להחיל את מתווה 'הכיתה הירוקה' גם בגנים שאינם מפוקחים

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי פורום הגנים הפרטיים רותי יונה, קרן אוחנה איוס וחנן דגן בפנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט: "דורשים את התערבותך בהנחיית הממשלה להחיל את מתווה הכיתה הירוקה באופן מיידי גם על מסגרות פרטיות לפעוטות בגילאי לידה-3. אין כל היגיון אפידמיולוגי להחיל את המתווה רק על גני הילדים ובכיתות החינוך מגיל 3 ומעלה. המתווה הנוכחי מייצר אפליה חמורה ואבחנה שאין לה הצדקה בין ילדים לילדים, ובין הורים להורים.

    "בחודשים האחרונים מעונות רבים נסגרו שוב ושוב לצורכי בידוד בשל חשיפת חולים מאומתים, דבר אשר פגע קשות בשגרת החינוך. השבתת מסגרות היום לגיל הרך נוכח בידודים חוזרים ונשנים משבשת לא רק את הרצף החינוכי ואת השגרה הנחוצה בייחוד לפעוטות, אלא גם את יכולת ההורים לעבוד באופן סדיר לנוכח העובדה שנדרשת השגחה מלאה על פעוטות בגילאים אלו השוהים בבידוד. כמו כן, מסגרות רבות שנאלצו להפסיק פעילותן כליל עקב בידוד של פעוטות נפגעו כלכלית בצורה משמעותית, דבר שהשפיע על פרנסתם של עובדות ועובדים רבים בתחום הגיל הרך.

    "לצערנו, היות והאחריות על הגיל הרך נודדת ממשרד למשרד, גני הילדים הפרטיים נאלצים להתמודד עם המציאות הכאוטית בחודשים האחרונים ללא כל גיבוי ותוך התעלמות מיניסטריאלית בוטה, מבלי שניתן מענה שוטף או כל התייחסות שהיא בנושאים מקצועיים שעל הפרק. לפיכך נודה על התערבותך המיידית והנחיית השרים לאחידות בהנחיות הניתנות גם ביחס למסגרות הגיל הרך, הן במתווה הכיתה הירוקה והן בהחלטות הבאות שתתקבלנה".



    0 תגובות