לראשונה: חילות האוויר של ישראל והאמירויות בתרגיל משותף

    קובי פינקלר No Comments on לראשונה: חילות האוויר של ישראל והאמירויות בתרגיל משותף

    חיל האוויר נערך להגנה נרחבת יותר על שמי המדינה ועד סוף שנת 2023 תשופר מאד מערכת כיפת ברזל כשגם בצפון תהיה מערכת הגנה ארצית בנוסף לזו שבדרום | ועכשיו לראשונה: חילות האוויר של ישראל והאמירויות בתרגיל משותף | תיעוד מיוחד מבפנים

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשמפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות, נחת אתמול בארץ כדי להשתתף בתרגיל הגדול ביותר של חיל האוויר מאז ומעולם,  ההתרגשות הייתה גדולה. ייחודו של תרגיל ה-"בלו פלאג"  הוא בהיותו תרגיל אווירי בין לאומי רחב היקף, וכזה הינו בעל השפעה רבה בפן האסטרטגי-בינלאומי של מדינת ישראל,  בהיותו גשר לשיתוף פעולה אזורי ולקידום יכולות משותפות.

    בצבא מדברים על כך שכבר בשנה הבאה ובתרגילים הבאים נראה כאן יותר נציגי מדינות זרות ואפילו בתרגיל הנוכחי הגיע משלחת של מפקדים וטייסים מחיל האוויר של בריטניה לראשונה מאז שהבריטים עזבו את הארץ בתש"ח ובפעמים הראשונות שטייסת קרב מהודו פורסת עם מטוסי קרב מסוג "מיראז'" וטייסת קרב צרפתית פורסת עם מטוסים מסוג "רפאל".

    כתבנו הצבאי קובי פינקלר בבסיס חיל האוויר בן נערך התרגיל

    צריך להגיד. המציאות בעולם התעופה הצבאי השתנתה מאד. יותר ויותר מטוסים ללא טייס, יותר ויותר כטבמ"ים מטוסים המופעלים מרחוק עם זמן תגובה שהולך ומתקצר אצל האויב ובמיוחד בסוריה.

    התרגיל הנוכחי הוא התרגיל הגדול והמתקדם ביותר שהיה עד כה, בו לוקחות חלק שמונה מדינות שמתרגלות שילוב מטוסי דור 4 עם מטוסי דור 5 כמו 35-F דבר המרחיב את היכולות של חיל האוויר הישראלי בשדה הקרב, תוך שיתוף פעולה אווירי שכולל מתארי התמודדות עם טיל קרקע־אוויר, קרבות אוויר-אוויר, טיסה מול איומים קרקעיים ועוד.

    בצבא אומרים שהשתתפות מטוס האדיר בתרגיל מהווה אתגר משמעותי למטוסים השונים המשתתפים בו – הם נדרשים להתמודד עם איומים מתקדמים כשמטוס האדיר טס ככוח אדום, כוח תוקף, אל מול המטוסים האחרים.

    המתארים בתרגיל הינם מתארי הגנה והתקפה עם טייסת ביום אויב ייעודית מחיל האוויר, טייסת 115 "הטייסת האדומה" אשר ייעודה גם בשגרה לאתגר ולאמן את טייסות החיל השונות להתמודדות מול תרחישים אפשריים בזירות השונות ואיומים אוויריים מתקדמים אשר כוללים לראשונה גם את מטוסי ה-35-F שמבצעים ביום אויב.

    ההכנות לתרגיל נמשכו כעשרה חודשים, תחילה באמצעות שיח מקוון בין המדינות המשתתפות ולאחר מכן הגיעו נציגי המדינות לארץ ויחד בנו תרחישי אימון מגוונים
    לתרגיל. בנוסף, על מנת לאפשר קליטה מיטבית של מטוסי ה-w35-F בתרגיל, הותאמו במיוחד הדת"קים  (דירים תת- קרקעיים) שנועדו לקליטת המטוסים הזרים.

    קולות הקשר בין המטוסים במהלך התרגיל:

    במסגרת השבוע הראשון של התרגיל, חילות האוויר השונים עברו טיסות יום וטיסות לילה, התמודדות עם איומים הולכים וגוברים מידי יום, תוך הצבת אתגר גדול יותר ליום הבא בתרגיל והוא הציב רף גבוה של איכות הן ברמת ההדרכה, התחקיר והמעטפת שניתנת לתרגיל בארץ.

    במסגרת התרגיל יתקיים כנס מפקדי חילות אוויר בהשתתפות כ-11 מפקדי חילות אוויר ולראשונה כאמור הגיע לביקור בארץ מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות, ביקור ראשון והיסטורי מאז חתימתה של מדינת ישראל על הסכמי אברהם.

    בתרגיל נוטלים חלק 1500 איש מכלל חילות האוויר הזרים. המדינות אשר הגיעו ללמוד על התרגיל (ללא השתתפות אקטיבית) – רומניה, פינלנד, דרום קוריאה, אוסטרליה, יפן, הולנד, קרואטיה וארה"ב ואיחוד האמירויות. סוללת פטריוט (שתדמה טילי קרקע אוויר) ומטוסי 16-f של הטייסת האדומה.

     



    0 תגובות