סערה בדיון על הכשרות: "מי שעולה עם D9 על הכנסת זה יתפוצץ לו בפרצוף"

    איתי גדסי No Comments on סערה בדיון על הכשרות: "מי שעולה עם D9 על הכנסת זה יתפוצץ לו בפרצוף"

    סערה פרצה בוועדה הדנה על רפורמת הכשרות, לאחר שיו"ר הוועדה הודיעה כי יינתנו רק 5 שעות להצגת ההסתייגויות עם הנמקות למרות הסיכומים המוקדמים. חברי הכנסת יעקב אשר, אבי מעוז ויעקב מרגי הודיעו כי הם מחרימים את שלב ההנמקות בשל דריסת האופוזיציה. צפו

    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on במרכז הרצועה: הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרפורמה להרס הכשרות: לאחר שיו"ר הוועדה יוליה מלינובסקי החליטה לבטל את כל הדיונים הצפויים על ההסתייגויות על החוק הבעייתי והפרוץ ותחמה אותם לחמש שעות בלבד, בניגוד לסיכומים מוקדמים, בתגובה ח"כים מהאופוזיציה שהגישו את ההסתייגות, ויתרו על ההנמקות. "הדורסנות הגיעה לשיאים; לא משתתפים במשחק".  בשל כך דיון הוועדה הופסק. ההצבעה על כל ההסתייגות ונוסח החוק תעלה הערב (שלישי) בשעה 22:00.

    ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה להחלטת היו"ר: "גם לאחר שהגשנו כולנו הסתייגויות שרובן ככולן מאוד ענייניות, בחרו פה בתהליך כוחני זה. רצינו למצות בכל זאת את הדברים בצורה רצינית ולא ניתן לנו. הבריטים נתנו להקים פה את הרבנות הראשית ואתם עוקרים ובועטים את זה".

    אשר תקף את הייעוץ המשפטי והתנהלות הוועדה, "בושה וכלימה תכסה את פניכם. אנחנו פורשים תחת מחאה גדולה. לצערי הרב יו"ר הוועדה, יו"ר הכנסת והייעוץ המשפטי לא מאפשרים לנו לעשות את העבודה הנכונה – אנו דנים פה ברפורמה שנוגעת בנפשם של הרבה מאוד אנשים בכלל ישראל שבשבילם אוכל כשר זה כמו אוויר לנשימה".

    ח"כ אבי מעוז תקף את ההתנהלות הדורסנית: "הייתי בכל הדיונים עד היום ולא ניתן פה זמן לאנשי מקצוע להביע ולהציג את דבריהם. כל ההסתייגויות שלי הן לגופן של דברים- אבל כל רגע יש החלטות שמשתנות. יו"ר הוועדה חוזרת בה מהסכמה תוך כדי כמה פעמים".

    מעוז הבהיר כי "אנחנו כבר לא יכולים להמשיך להיות פה למשחק. הדורסנות של הקואליציה הגיעה לשיאים. הייעוץ המשפטי מכופף הכל כדי להעמיד בלוליינות את הכנסת עבור מה שהממשלה מבקשת".

    ח"כ יעקב מרגי תקף בחריפות את הפרת כל ההסכמים ותקנות הכנסת: "אתם עולים כאן עם D9 על התקנון של הכנסת ועל היועמשי"ם שסתמתם להם את הפה. מי שעולה עם D9 על הכנסת זה יתפוצץ לו בפרצוף".

    מרגי הוסיף, "אני קורא לראשי המפלגות באופוזיציה – אנחנו נאמץ את השיטות והנורמות שלכם, ואם אי פעם יבוא אליי פקיד בתפקידיי ויגיד לי שזה לא במבחן הסבירות, אני אעיף אותו לכל הרוחות. תתביישו לכם, שודדים, גנבים, רמסתם כל מנהל תקין. הדברים האלו לא יישכחו".



    0 תגובות