החוק לחורבן הכשרות עבר בוועדה: "אין לנו אמון במערך הכשרות של כהנא"

    אבי רבינא No Comments on החוק לחורבן הכשרות עבר בוועדה: "אין לנו אמון במערך הכשרות של כהנא"

    חיסול ממוקד של הרבנות: החוק לרפורמת הכשרות עבר היום בוועדה לשירותי דת בראשות ח"כ יוליה מילנובסקי (ישראל ביתנו) שהתבטא קשות כנגד הרבנות הראשית. בעוד כחודשיים מועצה דתית תוכל להעניק כשרות בכל עיר בארץ. בעוד כשנה גופים עסקיים יחלו לתת כשרות עם רבנים מטעם. ביהדות החרדית והדתית בישראל, נערכים לקרב על העם שבשדות שיידע להיזהר מ"הכשרות" שרוב ככל רבני ישראל מתנגדים לה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהובלת כהנא וליברמן – הרס היהדות יוצא לדרך: היום (רביעי) הוועדה לשירות דת אישרה את החוק לרפורמה במערך הכשרות להצבעה שנייה ושלישית. החוק יכנס לתוקפו מיד ותוך כשנה יוכלו גופים כלכליים להעניק כשרות לעסקים ללא הרבנות המקומית, אך תחת הנחיות הרבנות או הנחיות של 3 רבנים שיציגו מטעמם.

    יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שזירזה את הדיונים והציגה עמדה לעומתית כלפי הרבנות אמרה לאחר ההצבעה: "זו בשורה ענקית לכלל הציבור. שברנו את מונופול הרבנות ופתחנו את הכשרות".

    השר לשירותי דת מתן כהנא אמר לאחר אישור תכנית הכשרות בוועדה לשירותי דת: "הוועדה לשירותי דת סיימה את עבודתה על תוכנית הכשרות. התכנית תגיע להצבעה במליאה בימים הקרובים. אני שמח ומודה לחברי הוועדה ולעומדת בראשה, ח"כ יוליה מלינובסקי, על הדיונים המעמיקים בתכנית הכשרות".

    על פי החוק להרס הכשרות: שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בעוד כשנה (1.1.23) כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יקבלו אישור מהממונה על הכשרות ברבנות הראשית.

    יחד עם זאת, הגופים יוכלו לפעול לפי בחירתם, עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים.

    בנוסף, המועצות הדתיות יוכלו בעוד כחודשיים (1.1.22) לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם שייכים.

    מחיר הכשרות יתייקר: מחיר תעודות הכשרות לעסקים לא יהיה אחיד וייקבע על ידי כל תאגיד כשרות ומועצה דתית. כמו כן, מתן כשרות למוצרי ייבוא יתאפשר לכל הגופים הנ"ל פרט למועצות הדתיות. בנוסף, משגיחי כשרות יחויבו בהסמכה של הרבנות הראשית.

    במקביל להעברת החוק בוועדה, עשרות עובדי מערכת הכשרות מפגינים כעת ברחוב אבן גבירול בתל אביב נגד השר כהנא ורפורמת הכשרות שהוא מוביל. "זאת רפורמת הרס הכשרות. אלפי אנשים יפוטרו בעקבות הרפורמה שתעבור."

    בתגובה לחוק שמביא חורבן על הכשרות בישראל נמסר מסיעת ש"ס: "זהו יום עצוב לעם ישראל, שבו אבן גדולה בחומת המדינה היהודית נופלת. המרחב הציבורי בישראל עומד להפוך ל"לא כשר". מאחורי ה"רפורמה" אין כוונה להיטיב עם צרכני הכשרות שעתידים לשלם ביוקר, אלא לזרוע חורבן ובלבול בתחום, ולפתוח שוק פרוע של ארגוני כשרות פיקטיביים שיכשילו המוני יהודים במאכלות אסורות".

    עוד הוסיפו בש"ס כי "השר מתן כהנא הוא המוציא לפועל של ליברמן ומלינובסקי בדרך להחרבת הסטטוס קוו ופגיעה קשה במוסד הרבנות הראשית".

    מסיעת יהדות התורה נמסר: "רפורמת הכשרות שאושרה היום בועדה לשירותי דת מהווה קריסה ערכית מוחלטת שמבצעת קואליציית הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-כהנא נגד המסורת ושומרי הכשרות בישראל".

    ביהדות התורה תקפו ואמרו, "מדובר ביישור קו עם רודפי הדת ואלו המבקשים להרוס את מוסד הרבנות, מסיבות פוליטיות ואינטרסנטיים כלכליים".

    גם הפן הכלכלי הציבורי יפגע הבהירו, "האמירות כביכול הרפורמה תיטיב עם הצרכנים, שקריות ומשוללות יסוד. ההיפך הוא הנכון, צרכני הכשרות ישלמו מחיר יקר וכואב, כלכלית וערכית, על הפגיעה הקשה במערכות הכשרות, אותה יזמו השרים כהנא וליברמן, בביצוע כל בכירי הקואליציה המסוכנת הזו. יהדות התורה תמשיך להיאבק ברפורמה ההרסנית הזו במליאה ובכל מקום" הבהירו במפלגה.

    ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה לאישור רפורמת הכשרות: "100 שעות דיוני הוועדה בהם השתתפנו הוכיחו מעל לכל ספק שמדובר ברפורמה שאין לה דבר וחצי עם הוזלת מחירים, להיפך. ימינה וישראל ביתנו מבצעים חיסול ממוקד למוסד הרבנות הממלכתי שהקים הרב קוק זצ"ל עוד בימי המנדט הבריטי. זהו חילול ד', מה שהבינו הגויים לא מבינים היום לצערנו בממשלת ישראל".

    ח"כ אורי מקלב אמר עם אישור רפורמת הכשרות: "זהו יום שחור. אתם אולי מסיימים פה, אבל כעת אני רק מתחיל את המלחמה, לצרכני הכשרות לא יהיה אימון וביטחון בכשרות. אנשים רעבו ללחם בגלל הכשרות, כשרות אין פה. לא ראיתם לעיניכם לא את זכויות האזרח ולא את זכויות הדת בארץ ישראל, החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט".

    ח"כ יצחק פינדרוס אמר בתגובה לאישור רפורמת הרס הכשרות: "אני מאמין שמתן כהנא עצמו, שמבין טוב מאוד את עוצמת הנזקים במהלך שהוביל, יקפיד לרכוש מהיום רק מוצרים של בד"צים פרטיים. גם הוא יודע שלחותמת הכשרות הרשמית כבר אין שום ערך".

    פינדרוס הבהיר כי "בהזדמנות זו, חשוב לעדכן את הציבור המסורתי הרחב להקפיד ולעקוב אחרי הפרסומים בנושא, החל מרגע כניסת החוק לתוקף. כדי לקבל מידע מאומת ומדויק על מוצרים כשרים ולא להסתמך יותר על חותמות הכשרות המוכרות בלי בדיקה מעמיקה".

    יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אומר בתגובה לאישור רפורמת הכשרות בוועדה לשרותי דת, "היום יום עצוב לזהותה היהודית של מדינת ישראל, היום אישרו בוועדה את הרפורמה בכשרות שתוצאתה היחידה תיהיה מחיקת הכשרות והרס הכשרות הממלכתית, הכשרות שהעם בשדות נסמך עליה, וזוכה לאוכל כשר".

    מעוז תקף והוסיף, "השר כהנא יחד עם שותפו הבכיר השר ליברמן, ויחד עם ארגון רבני צהר, יהיו רשומים בהיסטוריה היהודית כמי שהרסו את הרבנות הראשית לישראל שהקים אותה מרן הרב קוק זצ"ל, וכמי שהרסו את מערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל",



    0 תגובות