ח"כ מקלב על רפורמת הכשרות: "לא היה חוק רדוד ומנוגד אינטרסים כל כך"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ מקלב על רפורמת הכשרות: "לא היה חוק רדוד ומנוגד אינטרסים כל כך"

    ח"כ אורי מקלב בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף את העברת רפורמת הכשרות בוועדה, וקורא לציבור לעלות למודעות של כל אדם בישראל כי על כל אחד לבדוק בכל מקום שאליו הוא נכנס שאין שם כשרות המנוגדת להלכה ולהוראת הרבנות הראשית

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורי מקלב בריאיון הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן תקף את הרפורמה להרסס הכשרות שעברה בוועדה היום, "נפל דבר בישראל, המדינה השילה מעצמה את עניין הכשרות, אנחנו מדברים על העם שבשדות שהם צרכני כשרות והם שומרים על הכשרות הם רוצים לאכול רק כשר, היום שהוא יראה שלט בחנות פלאפל, הוא לא יידע אם מכשילים אותו במאכלות אסורות. לכל אדם היה זכות לכשרות מינימאלית וזה היום לא יהיה".

    מקלב הוסיף והבהיר את גודל החורבן ברפורמה כי "בכל מדינה יש תקנים מסודרים בתחבורה, ברפואה בחינוך, אבל היום המדינה החליטה שכל 3 אנשים יכולים לקבוע לעצמם מה התקן של הכשרות".

    גם פיקוח של הרבנות הראשית החוק לא מסדיר מבהיר מקלב, "לא היה כדבר הזה שהמדינה מפריטה נושא כזה חשוב, והמדינה הייתה צריכה להפוך לרגולטור בשתי רמות של כשרות רגילה וכשרות מהדרין, אין מסמך אפי' כמה צריך פיקוח כמה תקנים, אנחנו הראנו מסמכים הפוכים שמגובים בחוות דעת מקצועית, שאין כאן שיפור כשרות ולא הוזלה של כשרות".

    מקלב תקף את את החוק שעבר בצורה מהירה ורדודה מבלי לבחון כל בעייה לגופה, "גם יחס משגיח מושגח, יכולתם לתקן רק את העניין הזה, הוא יכול תוך 30 יום לתקן את זה אבל הוא לא רצה. גם בעל המסעדה שהוא מעסיק את המשגיח, הרי כאן הוא נותן את הכסף לגוף הכשרות שהוא מפחד להפסיד את העסק שמכניס לו כסף. גם מקומות ציבוריים אין להם סטנדרט של כשרות ממלכתית. לא היה חוק פרסונלי, רדוד ולא מקצועי ומלא באינטרסים כמו החוק הזה".



    0 תגובות