תרגיל 'סער דרומי' הסתיים: תרגול לחימה מול מגוון תרחישים בעזה

    קובי פינקלר No Comments on תרגיל 'סער דרומי' הסתיים: תרגול לחימה מול מגוון תרחישים בעזה

    באוגדת עזה הסתיים תרגיל "סער דרומי" בו לקחו חלק כוחות מחילות אוויר, הים, כוחות מיוחדים, מודיעין ומשטרת ישראל ביישובים האזרחיים. במהלך התרגיל תרגלו הלוחמים מגוון תרחישים של לחימה מול רצועת עזה

    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרגיל "סער דרומי" באוגדת עזה הגיע היום (רביעי) לסיומו. בצה"ל אומרים כי התרגיל עסק במגוון תרחישים מבצעיים מאתגרים במטרה לבחון את מוכנות האוגדה למלחמה וליישם את תהליך הלמידה והפקת הלקחים שבוצע מאז מבצע ׳שומר החומות׳.

    בתרגיל, כוחות ההגנה נדרשו להגיב ולפעול למול אירועים מורכבים תוך הפעלת כלל היכולות שברשותם והפגנת מקצועיות ומהירות. לצד הכוחות מאוגדת עזה, לקחו חלק בתרגיל כוחות נוספים מזרועות האוויר והים, כוחות מיוחדים קרקעיים, אגף המודיעין, כוחות הביטחון בישובים ומשטרת ישראל.

    במסגרת התרגיל חודדו נהלי הקרב והתוכניות האופרטיביות אל מול אפשרות של מערכה ברצועת עזה ותורגלו שיתופי הפעולה בין מערכי האיסוף, האוויר, המודיעין והאש.

    מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני אמר לאחר סיום התרגיל: "התרגיל בחן את יישום הלקחים ממבצע 'שומר החומות' במטרה לשמר את הצלחת ההגנה בסיכול פשיטות לשטח הארץ במהלך המבצע, בתרחישים מורכבים ומאתגרים אף יותר".

    עוד הוסיף, "במהלך התרגיל כוחות האוגדה פעלו לכל רוחב הגזרה באירועים מורכבים שונים ובהפעלה של כוחות הקצה. התרגיל מהווה שיא בהליך ההכנות של אוגדת עזה למערכה הבאה והוא מתווסף לשורה של תהליכים שבוצעו לאורך החודשים האחרונים ונועדו לשפר את האוגדה על מנת לעמוד במשימתה ולהגן בצורה המיטבית על יישובי מערב הנגב".



    0 תגובות