בית המשפט העליון ביוון: "השחיטה היהודית מנוגדת לחוק"

    אבי יעקב No Comments on בית המשפט העליון ביוון: "השחיטה היהודית מנוגדת לחוק"

    יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין: "חופש הדת ליהודים נמצא תחת מתקפה ישירה ברחבי אירופה ע"י אותם מוסדות שנשבעו להגן על הקהילות שלנו"

    נתניהו בביקור בקהילה היהודית ביוון צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון היוון פסק היום (רביעי) כי פרקטיקת השחיטה הכשרה מנוגדת לחוקי האיחוד האירופי. הפסיקה ביוון הגיעה בעקבות פסיקת בית המשפט האירופי לצדק בדצמבר האחרון לפיה מדינות האיחוד האירופי רשאיות לאסור על שחיטה כשרה על מנת לקדם רווחת בעלי חיים, מבלי לפגוע בזכויות של קבוצות דתיות.

    הפסיקה מדצמבר ציינה כי תקנת שחיטת בעלי חיים של האיחוד האירופי אינה מונעת מהמדינות החברות להטיל חובה להימום בעלי חיים לפני שחיטתם כנהוג בשחיטה דתית.

    במקביל עודדה הפסיקה של בית המשפט האירופי לצדק את המדינות החברות למצוא איזונים בין שני הנושאים. כעת ברור שמספר מדינות חברות מיישמות בקנאות את הראשון תוך התעלמות מהאחרון.

    בהיוודע פסיקת בית המשפט ביוון ציין יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין:"עוד בדצמבר שעבר הזהרנו לגביי ההשלכות המסוכנות של פסיקת בית המשפט האירופי לצדק, ועכשיו אנחנו רואים את התוצאה. חופש הדת היהודי נתון להתקפה ישירה. זה התחיל בבלגיה, עבר לפולין וקפריסין ועכשיו תורה של יוון".

    הרב הוסיף כי "ההתקפות הישירות הללו מגיעות מרבות מאותן ממשלות ומוסדות שנשבעו להגן על הקהילות היהודיות שלהם. הרב מרגולין הוסיף וציין כי: "מה שאנו עדים לו הוא צביעות ממדרגה ראשונה. כשזה מגיע לאנטישמיות, ממשלות ומוסדות עומדים מאחורינו בצדק. אבל כאשר אמונתנו ומנהגנו מותקפים מימין ומשמאל על ידי חוקים, הם לא נשמעות בשום מקום".

    הרב מרגולין ציין כי "כבר פנינו לדרגים הגבוהים ביותר של ממשלת יוון בשאלה הפשוטה אך הבסיסית: איך יכולים לחיות יהודים באירופה אם תמשיכו לחוקק חוקים נגדנו?".



    0 תגובות