כתב אישום נגד תושב עזה בגין ביצוע פיגועי הצתה בישראל

    אליהו גרין No Comments on כתב אישום נגד תושב עזה בגין ביצוע פיגועי הצתה בישראל

    כתב אישום כנגד תושב רצועת עזה בגין השתייכות לארגון גדודי חללי אלאקצא וביצוע פיגועי הצתה בישראל. מכתב האישום עולה כי הנאשם קיבל היתר כניסה לישראל במטרה ללוות את אימו לטיפול רפואי. בזמן הפרעות הצית בתי יהודים וסוכות ואף תכנן לבצע יחד עם ארגוני הטרור בעזה פיגועי חטיפה ותופת נגד קצינים ומתקנים אזרחיים

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד סלימאן כסאב (29), תושב חאן יונס ברצועת עזה, בין היתר בגין עבירות בנשק למטרות טרור, הצתה כמעשה טרור וכן בגין מגע עם סוכן חוץ ושהייה בלתי חוקית בישראל, זאת בעקבות השתייכותו לארגון גדודי חללי אלאקצא (התנזים), במסגרתו עבר אימונים צבאיים, ובשליחותו הסתנן לישראל שלא כחוק לשם ביצוע פיגועי הצתה במספר הזדמנויות.

    על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור, הנאשם הינו תושב חאן יונס שברצועת עזה, אשר משתייך באופן פעיל לארגוני הפת"ח וגדודי חללי אלאקצא (התנזים), ואשר במסגרתם עבר אימונים צבאיים שכללו ירי בנשק ואימוני כח גופני, במטרה לפעול נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לצורך כך הנאשם, אשר לא החזיק בהיתר כניסה ושהיה בישראל, ניצל את היתר הכניסה כמלווה רפואי אשר ניתן לו נוכח מצבה הרפואי של אמו, ועבר עמה לשטח ישראל. עם הגיעו לישראל עבר הנאשם להתגורר במתחם בשכונת ג'ואריש בעיר רמלה.

    כל אותה העת, הנאשם, היה מצוי בקשר עם אבו סיף אל דין, תושב רצועת עזה שאחראי על צפון רצועת עזה בגדודי חללי אל אקצא וכן עם האחראי משרד התקשורת בגדודי חללי אל אקצא, באמצעות אפליקציית "סיגנל", כאשר בין היתר כתב להם על רצונו לקבל את חסות ארגון גדודי חללי אל אקצא על מעשיו. במסגרת הקשר כתב אבו סיף לנאשם: "עכשיו זמננו להסתתר ולנוח וזאת בכדי להטעות את האויב", וכן: "אחרי המנוחה הם יסדרו את הפעילות כך שהיא תהיה כואבת לאויב וכנקמת דם על בנותיהם אשר עלו לגן העדן במחסומי המוות הציוניים". זמן מה לאחר מכן, ביקש אבו סיף מהנאשם לארגן מטען נפץ ולשם כך הציעו לשלוח לו הוראות הכנה, וכן ציין בפניו כי ידאגו להוצאות הכספיות בהקשר זה. כמו כן הציע אבו סיף לנאשם לחטוף אזרח יהודי ולקבור אותו, כדי שיהיה בחזקתם קלף מיקוח במשא ומתן מול ממשלת ישראל למען שחרור אסירים מרצועת עזה.

    באחת ההתכתבויות כתב הנאשם כי תצפת במשך 20 יום על קיבוץ בו מתגוררים קציני צבא ומשטרה, וסיפר כי איתר דרך כניסה אל הקיבוץ, שהינה ללא מצלמות אבטחה ומשכך באפשרותו להטמין רימוני יד צמוד למיכלי הבנזין, שבשטח הקיבוץ. הנאשם הוסיף כי יבצע את הפעולה בשעות הבוקר עת יוצאים הקצינים לעבודתם מאחר והוא "רוצה קורבנות רבים". בתגובה הומלץ לנאשם להוסיף בקבוק בנזין על מנת להעצים את הפגיעה וכי במידה וימות מות קדושים, אז הוא יוגדר כמבצע הפיגוע.

    בנוסף, במהלך התקופה הציע הנאשם בהתכתבות עם ראשי הארגון כי יבצע פיגועי הצתה נוספים בעיר רמלה שם לדבריו מצויים "שוטרים רבים". כמו כן תיאר כי באפשרותו לירות אש חיה על ישיבות של מתנחלים ולהרגם. בהמשך לאמור, בחג הסוכות האחרון, הכין הנאשם בקבוקי תבערה וכן הצטייד בסולר ובמכלי ספריי, עימם הגיע אל מספר סוכות שאיתר ברחבי העיר. הנאשם השליך, במספר הזדמנויות, בקבוקי תבערה אל עבר הסוכות, גרם להצתתן, ובהמשך אף ריסס על קירות סמוכים כתובות שונו, ובהן: "כתאאב שהדאא אלאקסא", "צבא העאספה", "פת"ח עבר כאן".

    במועד אחר, נטל מטף לכיבוי אש אותו מילא בסולר, הצמיד אותו לגלגלי אוטובוס בעיר רמלה, הצית את האוטובוס ולאחר מכן ריסס עליו באמצעות ספריי את הכיתוב: "כתאאב אלאקסא".

    במועד מעצרו, אותרו במכנסיו של הנאשם שני סכינים.

    בגין אלה מואשם כסאב בעבירות של אימונים צבאיים אסורים, פעולה או עסקה בנשק למטרות טרור (שתי עבירות), נשיאה והובלת נשק, מגע עם סוכן חוץ, ניסיון לתת שירות או להעמיד אמצעים לארגון טרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור (מספר עבירות), מעשה טרור של הצתה (שתי עבירות), הצתה (שתי עבירות), ייצור נשק (שתי עבירות), שהייה בלתי חוקית בישראל והחזקת סכין שלא כדין.

    במקביל לכתב האישום הוגשה כנגד החשוד גם בקשת מעצר עד תום ההליכים. בבקשת המעצר ציינה עו"ד צור כי: "עולה בבירור מסוכנותו של המשיב לביטחון המדינה, נוכח האידיאולוגיה והמניע מאחורי מעשיו וקשריו ההדוקים לעולם הטרור, המעידים כי הוא נטוע עמוק בתוך עולם זה… צבר הראיות שנאסף לחובת המשיב מגלה את קשריו ההדוקים עם ארגוני טרור רצחניים הפועלים מרצועת עזה, בראשית ובנערותו כפעיל פת"ח, כשלדבריו הוא השתתף בפעילויות שונות מטעם הארגון, ביקר את משפחותיהם של "שאהידי" פת"ח, השתתף בחתונות של פעילי ארגון פת"ח, ביקר ביקורי ניחומים לאחר מות פעילי הארגון וכיוצ"ב… בתקופת ביצוע העבירות נושא כתב האישום ביקש המשיב לקבל את חסותו של ארגון הטרור הרצחני גדודי חללי אלאקצא, ואף העלה יוזמות לפעולות טרור נוספות שיש בהן כדי להביא לפגיעה בחיי אדם. מעצרו של המשיב הביא, במזל, לקטיעת וגדיעת תכנוניו אלה ומנע הוצאתם אל הפועל".

    תושבי שכונת עמישב ברמלה מסרו בתגובה לאישום: "תושבי שכונת עמישב הסובלים שוב ושוב מהצתות רכביהם, ומאירועי אלימות נוספים מברכים על הכנסת השב"כ סוף סוף לחקירת האירועים וכמובן על תפיסת האחראי לטירוף ההצתות בחודש האחרון.

    פענוח מקרי ההצתות על ידי השב"כ מוכיח את הנחיצות והקריטיות במעורבותו של השב"כ לשם תפיסת האחראים לפרעות בעיר שעדיין ממשיכות, ולשם איסוף מיידי של האמל"ח הרב המצוי ללא רשיון בידיים עוינות. כזכור ישנה עוד חקירה על ההצתה שעדיין נמצאת תחת צו איסור פירסום. נדרשים המשכת פעולות נחושות וברורות לעצור את כלל הפורעים ולהשיב במיידי את השקט והביטחון לשכונה ולעיר".



    0 תגובות