דרעי: "לא יתכן שאלפי עובדים יושלכו לרחוב ללא מאבק של ההסתדרות"

    איתי גדסי No Comments on דרעי: "לא יתכן שאלפי עובדים יושלכו לרחוב ללא מאבק של ההסתדרות"

    בישיבת סיעת ש"ס ח"כ אריה דרעי אירח את נציגי ההסתדרות באגף הדתי המובילים את מטה המאבק ברפורמה, וביקר בחריפות את התעלמות הנהלת ההסתדרות מהמאבק החשוב על פרנסתם של 4,000 משגיחי הכשרות ואמר, "תפקידה של ההסתדרות לתת גב לעובדים וזו חובתה בנושא זה. בנוסף, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו"

    אריה דרעי צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר אישור חוק רפורמת הכשרות בוועדה בכנסת, יו"ר תנועת ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי וחברי הכנסת אירחו היום (שני) בסיעה את ראשי מטה המאבק מטעם האגף הדתי בהסתדרות לקראת העברת החוק במליאת הכנסת, דבר שעלול לפגוע אנושות בתנאי העסקתם ופרנסתם של אלפי משגיחי כשרות ברחבי הארץ.

    יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי זעם על העברת החוק ללא התייחסות כלל לפרנסת משגיחי הכשרות: "המאבק הזה הוא בראש וראשונה רוחני, כאשר הרבה גופי תורה תלויים בזה. בנוסף, מדובר כאן במאבק חברתי מהמעלה הראשונה, כאשר חרב מונפת על פרנסתם של אלפי משגיחי הכשרות עושים עבודת קודש ומשתכרים בשכר זעום".

    דרעי הבהיר כי "תנועת ש"ס מובילה את המאבק ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לטרפד את הרפורמה ולדאוג לביטחון תעסוקת המשגיחים".

    ח"כ דרעי ביקר את התעלמות ההסתדרות ממאבק משגיחי הכשרות על פרנסתם, "בדעתי לפנות באופן פומבי ליו"ר ההסתדרות ולדרוש ממנו תמיכה מלאה למאבק החברתי הזה. לא יתכן שאלפי עובדים 'שקופים' על טפם ונשיהם יושלכו לרחוב ללא כל פעולות מאבק".

    דרעי הוסיף והבהיר כי "תפקידה של ההסתדרות לתת גב לעובדים וזו חובתה בנושא זה. בנוסף, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, הן בצד הארגוני יחד עם רבני הערים וכן בצד ההסברתי, כדי לטרפד ככל שנוכל את נזקיה ההרסניים של הרפורמה".

    מנהל חטיבה ארצי בחטיבה הדתית בהסתדרות יניב שפירא מוביל מטה המאבק ברפורמת הכשרות אמר בישיבה: "בהמשך לפעילות הענפה של סיעת ש״ס בנושא, באנו להתריע על הרפורמה המסוכנת שתפגע קשות בכל תחומי הכשרות. אנחנו לא נוריד את הכיפה ולא נעניק כשרות לעסקים המחללים שבת".

    שפירא העלה את החשש של משגיחי הכשרות מהשלכתן לרחוב ללא פרנסה: "הועד שלנו מונה כ-4,000 משגיחי כשרות בכל הארץ ועוד כ-400 עובדי מועצות דתיות ביניהם מפקחים ומנהלי מחלקות. מדובר בעובדים מסורים שבקושי מרוויחים את פת לחמם. לא ניתן להשליך אותם לרחוב ללא שום הסדר וביטחון תעסוקתי".

     



    0 תגובות