יקיימו את ההסכם? השר בר לב: "לא צריך להקים ישיבה באביתר"

    אריאל שרפר No Comments on יקיימו את ההסכם? השר בר לב: "לא צריך להקים ישיבה באביתר"

    השר לביטחון פנים אומר כי למרות התחייבות הממשלה, "לא צריך להקים ישיבה באביתר" ו"ניתן למסמס את זה". השר כהנא נשמע אחרת: "יש החלטות ממשלה ואני מצפה שכל הצדדים יעמדו בהן"

    עומר בר לב צילום: פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשלה בשני קולות: השר לביטחון פנים, עמר בר לב התייחס הבוקר לאפשרות של הקמת ישיבה במאחז באביתר, כפי שהתחייבה הממשלה בהסכם מול המתיישבים – במסגרתו הם הסכימו להתפנות מרצון.

    "אני לא חושב שצריך להקים שם ישיבה. יישובים בלתי חוקיים צריך לפנות והפשרה הזו לא נראתה לי כבר אז", אמר רב לב בריאיון לגל"צ. "יש מספיק דרכים למסמס את הסיכום שהמדינה בסופו של דבר נאלצה לעשות".

    מנגד, השר לשירותי דת, מתן כהנא עלה לשידור מיד אחריו והשמיע דברים הפוכים: "הצטערתי לשמוע את דבריו של בר לב, יש החלטות ממשלה ואני מצפה שכל הצדדים יעמדו בהן. כל אחד מהשותפים בממשלה הזו ידע בדיוק לאיזו חתונה הוא נכנס, כולם מבינים מה כואב לצד השני ומשתדלים לא לדרוך על זה", אמר כהנא.

    כזכור, לפני מספר חודשים הגיעו בממשלה להסכמה עם תושבי היישוב לפיה הם יפנו את המקום בהסכמה, כוחות צה"ל ישארו במקום והמינהל האזרחי יבצע סקר ויבדוק האם ניתן ליישב את המקום ובמקרה שכן, תוקם במקום ישיבה ולאחר מכן יוקם שם יישוב חדש. עד לפינוי התגוררו ביישוב 53 משפחות.

    לפני כשלושה שבועות סיים המנהל האזרחי =את בדיקת הסקר בשטח הישוב וקבע כי כ־60 דונמים מהשטח התגלו כאדמות מדינה המיועדות לבניה. מדובר בשטח גדול שכולל את רובו של היישוב.

    אתמול (מוצ"ש), במסיבת העיתונאים שקיימו בנט, לפיד וליברמן בעקבות אישור התקציב בשבוע שעבר, נשאל ראש הממשלה על ידי העיתונאי אמיר אטינגר מ'סרוגים', האם בכוונת הממשלה לקיים את ההסכם אם מתיישבי אביתר, לאור תוצאות הסקר של המינהל האזרחי.

    בתגובה לשאלה, ענה ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אנחנו עומדים על כל ההסכמים שחתמנו".



    0 תגובות