לפיד מרגיש בטוח: "יש עתיד" תקיים ועידה בה ייבחר יו"ר

    אבי רבינא 1 Comment on לפיד מרגיש בטוח: "יש עתיד" תקיים ועידה בה ייבחר יו"ר

    אחרי שיו"ר המפלגה חש בטוח בכיסאו ולאחר שהדיח את מי שהעז לצאת כנגדו, יו"ר יש עתיד שר החוץ יאיר לפיד מציג הפקת ועידה ראשונה והקמת ועדה מסדרת שתיבחר על ידו ועל ידי פעילי המפלגה | יש עתיד מציגה את עקרונותיה ואת מצעה ואת שיטת בחירת יושב הראש שלה

    יאיר לפיד צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאת עשור להקמתה ולאחר שיושב הראש שלה, שר החוץ יאיר לפיד ריסק את כל אלו שאתגרו אותו ומרגיש בטוח בכיסאו – יש עתיד מכריזה על הקמת הוועידה הראשונה. במהלך הוועידה ייערכו לראשונה בחירות ליו"ר המפלגה.

    הוועידה תתקיים ברביעי לינואר 2022. כאשר כאלף חברי מפלגה ייבחרו לוועידה הראשונה. לקראת כינוס הועידה, תפרסם מחר מפלגת יש עתיד את התקנון החדש של המפלגה.  יש עתיד פרסמה נקודות מרכזיות מתוך התקנון שיתפרסם בימים הקרובים.

    מטרות העל של המפלגה: לבנות ולחזק את המרכז הציוני-ליברלי ככלי מרכזי לשימור מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לבנות את יש עתיד כמפלגת שלטון בעלת תודעה היסטורית ומחויבות לאומית עמוקה. להגן על מערכת האיזונים והבלמים ההכרחית לקיומה של מדינת הלאום, לתת שיוויון זכויות אזרחי לכל תושב במדינה ולהתייצב מול כל קיצוניות.

    כמו כן הודגש בעקרונות המפלגה כי פניה לשמור על זהותה היהודית של ישראל, אך מנגד להתנגד לכל כפיה. להיות מרכז רוחני ליהדות העולם. לחתור לשלום עם שכנינו, ובעיקר לשלום בתוכנו בין כל השבטים, העדות, הזרמים והדתות המרכיבים את החברה הישראלית.  לחזק את שלטון החוק בישראל ולהילחם נגד כל תופעה של שחיתות שלטונית ונגד כל איום על מערכת המשפט הישראלית.

    המפלגה גם הוסיפה בהתנשאות כי תפעל להביא את ברכת הקידמה לישראל. לשמור ולקדם את ישראל כמדינה טכנולוגית, מתקדמת ומובילה עולמית בתחומי החדשנות, ולהעניק לכל ילד בישראל הזדמנות למצות את מלוא הפוטנציאל של ולפעול לצמצום הפערים בחברה הישראלית.

    מלבד דמי החבר, חברי "יש עתיד" נדרשים להזדהות ולפעול  למען מטרות המפלגה ומדיניותה כפי שהוגדרו בתקנון זה ובמצע המפלגה, וכפי שייקבעו על-ידי הנהלת המפלגה ומוסדותיה.  מוסדות המפלגה אליהם יקיימו את הבחירות: ועידת המפלגה, יו"ר המפלגה, הנהלת המפלגה, בית הדין, ועדת הביקורת, הסיעה.  סמכות ועידת המפלגה: ועידת המפלגה היא המוסד הדן בנושאים העקרוניים של המפלגה. כינוס ועידה, וקיום הצבעה בוועידה.

    עופר שלח שהודח לאחר שניסה לרוץ לראשות "יש עתיד"

    פלאש 90

    הועידה תורכב ברובה מפעילי השטח של המפלגה בשנים האחרונות בראשם, ראש מטה השטח של המפלגה, מנהלי האזורים, ראשי מטות השטח וקהילות המפלגה. חברי הכנסת ושרים שאינם חברי כנסת המכהנים מטעם המפלגה בכנסת ה-24. ראשי רשויות, סגני ראשי רשויות, וראשי סיעות במועצות המקומיות מטעם המפלגה. בעלי תפקידים מטעם המפלגה במוסדות הלאומיים, בקרן היסוד, בהסתדרות הציונית, בקק"ל, בסוכנות היהודית, בסיעה בכנסת, נכון ליום ההודעה על בחירות לוועידה.

    בנוסף הודגש, כי תכלול הועידה עד 30% מתוך מייסדי המפלגה אותם תקבע הנהלת המפלגה, חברי הנהלת המפלגה וחמישה חברי כבוד שייבחרו על-ידי יו"ר המפלגה באישור הנהלת המפלגה על בסיס מעמדם הציבורי או לפי תרומתם למפלגה. מה שאומר במילים אחרות – מינוי לכאורה של מקורבי היו"ר הנוכחי יאיר לפיד שיסייעו לו לשמור על רוב שיבחר בו תמיד.

    לא ייערכו פריימריז במפלגה אלא הבחירות תתקיימנה בשיטת הוועדה המסדרת שתבחר את הרשימה לכנסת. היא תהיה אמונה על בחירת חברי המפלגה המועמדים מטעמה ברשימת המועמדים לבחירות לכנסת, וכן את סדרם ברשימה. הוועדה תכלול את ח"כ מכהן או לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה, ושני חברי הנהלה נוספים.

    ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימת המועמדים לכנסת מטעם המפלגה מועמדים שלא נבחרו על-ידי הוועדה לבחירת הרשימה לכנסת ("שריונים"), ובלבד שמספר השריונים לא יעלה על שניים בכל עשיריית מועמדים, ובסה"כ שישה עד המקום ה-30. למען הסר ספק, יו"ר המפלגה יוכל לשריין כמועמד גם את מי שאינו חבר המפלגה.
    ב-14 לנובמבר 2021 – פרסום ההודעה והתקנון. ב-21 בדצמבר 2021 –  המועד האחרון להודיע על התמודדות לתפקיד יו"ר המפלגה. וברביעי לינואר 2022  – כינוס הועידה הראשונה ובחירת יו"ר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אל קאודיליו(דברי עו"ד יורם שפטל הי"ו)