השרה זנדברג: "כל ילד צעיר יכול ללמוד לשטוף כלים"

    אסתי פלד 2 Comment on השרה זנדברג: "כל ילד צעיר יכול ללמוד לשטוף כלים"

    השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג בריאיון ל"מהדורה המרכזית" טענה כי המס על החד פעמי הוא יביא לצמצום הצריכה הציבורית וזו הדרך היחידה כמעט לדעתה להביא לירידה בקנייה, "מדובר באחד המזהמים הגדולים ביותר"

    צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג התראיינה הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אברהם מימרן התייחסה לצעדים לצמצום השימוש במזהמים, "הממשלה הזו עושה הרבה צעדים כדי להיאבק במשבר האקלים, ביניהם מס פחמן, שאלו המזהמים הגדולים, יש השקעה דרמטית על התחבורה הציבורית, וגם המאבק על השימוש בחד הפעמי שזו 30% מהפסולת בישראל".

    זנדברג הוסיפה, "90% מהפסולת בים זה פלסטיק. אנחנו צורכים פי 5 מאירופה בחד פעמי. זאת לא בעיה שולית וקטנה למרות שזה נמצא בכל בית. ההצטברות של הכלים יוצר בעיה סביבתית שמוצאת את עצמה בכל מקום".

    "המטרה שלא ישלמו יותר אלה לא ישלמו בכלל, שיעברו לכלים אחרים שאינם מזהמים. מדובר במוצר שהנזק הסביבתי שלו מול הייצור שלו הוא גדול".

    זדנברג הציעה כי "אם אדם רוצה לשמור על איכות הסביבה אדם צריך לעבור לתחבורה ציבורית, לצרוך פחות בשר ואת המזון מהחי שאחראים על 20% מהפליטות. על המזהמים הגדולים העלנו את המיסים".

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יתכן ופלסטיק משפיע איכשהו על זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית – לא יודע איך בדיוק אבל נניח.
      אך מה הקשר בין המשפט הדבילי: 90% מהפסולת בים זה פלסטיק.
      זאת לא בעיה שקשורה לצריכת חד פעמי, אלא לתרבות של השלכת פסולת זיהום הסביבה.

      רעיון יעיל ונחוץ בהרבה, הוא לחשמל את כל כלי הרכב והפעלים התעשייתיים בארץ ובעולם, אך תמר הפחדנונת לא תעז לריב עם כרישי השווקים העולמיים שעוסקים בדלקים מזהמים!