ביהמ"ש המחוזי יכריע האם רוצחי יגאל יהושע הי"ד ישארו במעצר

    ישראל רובין No Comments on ביהמ"ש המחוזי יכריע האם רוצחי יגאל יהושע הי"ד ישארו במעצר
    יגאל יהושע הי"ד
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) מתקיים דיון בבית המשפט המחוזי לוד בעניינם של רוצחי יגאל יהושע הי"ד, במהלך הפרעות שהתרחשו בעיר לוד במבצע שומר החומות. מדובר בדיון בשאלת הראיות לכאורה, לצורך הארכת מעצר החשודים עד לתום ההליכים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו נוכח בדיון.

    מדובר בשישה עצורים החשודים ברצח יהושע הי"ד. לפי כתב האישום המתוקן האירוע התקיים ביו בו נערכה הלוויתו של מוסא חסונה שנהרג מירי בעיר לוד. נכתב כי "הנאשמים חברו יחד במטרה ליידות אבנים לעבר כלי רכב של יהודים במטרה לפגוע בכלי הרכב על יושביהם, ומתוך אדישות לאפשרות לגרימת מותם, והכל מתוך מניע לאומני".

    יהושע הי"ד נהג ברכבו באזור בו נאספו הנאשמים, וזוהה כיהודי. "או אז יידו הנאשמים בעוצמה ומטווח קצר מספר אבנים לעבר הרכב, במטרה לפגוע ברכב על יושביו ומתוך אדישות לאפשרות לגרימת מותו של המנוח".

    האבנים פגעו ברכב: אחת האבנים ניפצה את השמשה האחורית השמאלית ואבן נוספת פגעה בשמשת הרכב השמאלית הקדמית, ניפצה אותה, חדרה אותה ופגעה בעוצמה רבה בראשו של יהושע. בשל הפגיעה הישירה בראשו האט את נסיעתו, תוך שהוא סוטה לצד הנגדי. הנאשמים התקרבו לרכב וזיהו שהנהג פצוע.

    יגאל יהושע הצליח בכוחותיו האחרונים לחזור ולנסוע לחניית ביתו, שם "איבד המנוח את ההכרה וזו לא שבה אליו יותר". כתוצאה מפגיעת האבן נגרם ליהושע נזק מוחי חמור, ולאחר שישה ימים נקבע מותו.

    לאחר שהנאשמים נוכחו לדעת כי פגעו בנהג הרכב שוחחו ביניהם על העלמת המצלמות בכדי לשבש את החקירה. אחד הנאשמים ניתק את מצלמות האבטחה של אולם האירועים הסמוך, והעביר את מכשיר הDVR של המצלמות לנאשם אחר.

    לאחר מכן המשיכו הנאשמים ליידות אבנים לעבר כלי רכב בהם נסעו יהודים. "במעשיהם גרמו הנאשמים בצוותא חדא ובאדישות למותו של המנוח", נכתב בכתב האישום.

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אחיו של המנוח כנפגע עבירה מסר "כל מי שהיה שותף במעשה האכזרי שהביא לרציחתו של יגאל יהושע הי"ד הוא מחבל ורוצח מסוכן. ברור מאליו שכל עוד מותירים את המחבלים בחיים מקומם היחיד הוא מאחורי סורג ובריח".

    כאמור, כעת דן ביהמ"ש המחוזי לוד בהארכת מעצרם של החשודים עד תום ההליכים.



    0 תגובות