אבוטבול ליו"ר הכנסת: "סור מדרך לא ראויה – כבד את מסורת ישראל"

    איתי גדסי No Comments on אבוטבול ליו"ר הכנסת: "סור מדרך לא ראויה – כבד את מסורת ישראל"

    ח״כ משה אבוטבול יו״ר השדולה למען שמירת השבת פנה במליאה ליו״ר הכנסת מיקי לוי בטענה על חילול השבת שלו בפומבי כסמל שלטון וזאת לאחר שלא טרח להגיב לפנייתו | מיקי לוי בתגובה: לא ראיתי את המכתב – אבדוק את העניין

    צילום: אתר הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: אתר הכנסת

    ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) יו״ר השדולה למען שמירת השבת פנה במליאה ליו״ר הכנסת מיקי לוי בטענה על חילול השבת שלו בפומבי כסמל שלטון וזאת לאחר שלא טרח להגיב לפנייתו:

    "אדוני היו״ר, מכתבי זה נשלח אליך מזמן ולצערי לא זכה עד היום למענה. הפנייה עסקה בראיון בשידור חי של כבוד היו״ר בעיצומה של השבת. וכך כתבתי: לא הגעת לראיון על תחביבך ועניינך האישיים ואפילו לא על פועלך כחבר כנסת. הגעת להתראיין בכובעך כיושב-ראש הכנסת. כמי שעומד בראש הרשות המחוקקת – אתה אמור לייצג גם אותי ואת יתר עשרות חבריי שומרי השבת במשכן.

    "האם אתה סבור כיו"ר הכנסת שלא די בפוליטיקה כל השבוע שצריך להכניס אותה גם לשבת ולחלל את קדושתה? כל עוד אתה מתנהל כאדם פרטי, אין זה מענייני אם שמרת את השבת. אולם בהתנהלות שלך מול הציבור, בפרהסיה הציבורית, אין מקום להתנהלות מסוג זה" הטיח יו"ר שדולת השבת בחריפות.

    "יושב-ראש הכנסת הוא אחד משבעת סמלי השלטון שהנוהג לגביהם הוא הימנעות מחילול השבת בפומבי. זה אמנם אינו חוק, אך גם נוהג יש לכבד. כאשר סמל שלטון מחלל את השבת, ברמה ההצהרתית – זה אומר, שמדינת ישראל דורכת על היום הלאומי שלה, ומאבדת את צביונה כמדינה יהודית. איך אתה דורש מאיתנו, חברי הכנסת, לשמור על ממלכתיות בשעה שאתה עצמך אינך נוהג כך?".

    אבוטבול סיים את דבריו ואמר: "כיושב-ראש השדולה למען השבת בכנסת, אני מפציר בך, בכל לשון של בקשה, סור מדרך לא ראויה זו. כבד את מסורת ישראל, את הנוהג הקיים, את חברי הכנסת ובעיקר כבד את השבת".

    יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי הגיב שלא ראה את פניית ח״כ אבוטבול.



    0 תגובות