אין סומכין על הנס

    עפר גדנקן No Comments on אין סומכין על הנס

    מכבי עם כללי זהירות נחוצים לקראת חנוכה

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ימי חנוכה הקרבים, מגישה גב' כרמית מזור, מנהלת מכון ריפוי בעיסוק של מכבי שירותי בריאות במחוז המרכז, כללי זהירות נחוצים שיאפשרו לכם לעבור את הימים השמחים בבטחה.

    • השגחת מבוגר – לילדים עד גיל 9 מומלץ להדליק נרות בהשגחה ערנית של מבוגר, ואף ילדים מעל גיל זה כדאי שמבוגר יהיה נוכח בסביבתם בעת ההדלקה. ערנות מונעת אסון.
    • מיקום בטוח – יש לוודא שהחנוכייה מונחת על משטח יציב ובטוח, הרחק מהישג ידם של ילדים קטנים. קצה שולחן או שיש, או משטח לא מספיק יציב, עלולים לגרום לנפילת החנוכייה. לפני ההדלקה וודאו שהחנוכייה יציבה וכך תוכלו למנוע מקרים מצערים.
    • סביבה בטוחה – בצעו סריקה על מנת להסיר עצמים המהווים סיכון. חנוכייה המונחת על מפה, סמוך לווילון או לחפצים מתלקחים, מהווה סיכון להתלקחות. וודאו שאתם בטוחים בזמן ההדלקה.
    • השגחה – לא משאירים נרות דולקים ללא השגחה. לפני שיוצאים מהבית מוודאים כי הנרות כבויים ולא קיים סיכון להתלקחות.
    • הרחקת סיכונים – בתום ההדלקה יש לוודא כי ישנו מרחק מספק בין הנרות הדולקים לגפרורים והמצתים למניעת התלקחות בלתי צפויה.
    • ילדים לא מטגנים – ילדים יכולים לעזור בהכנת מאכלי החנוכה, אך לא בטיגון עצמו שעלול להתיז שמן רותח ולגרום לכוויות.
    • שימוש בטוח – מומלץ להשתמש לטיגון רק בלהבות האחוריות של הכיריים הביתיות. שמן רותח עלול להוציא נתזים למרחק ולסכן את הילדים.
    • הרחקת ידיות הסירים – בזמן בישול או טיגון יש לוודא כי הידיות של הסירים והמחבתות אינן לכיוון חוץ, אלא לכיוון השיש כדי שילדים או מבוגרים לא ייתקלו בהם בטעות.

    במקרה של  כוויה – מומלץ לפנות לרופא/ה לבדיקה וקבלת טיפול ראשוני, ובמידת הצורך  – הפנייה להמשך טיפול בריפוי בעיסוק על מנת לצמצם את התופעות הנלוות.

    במכבי מציינים כי ערנות ושמירה על הכללים מונעים אסונות ומאפשרים לעבור את ימי החנוכה בבטחה ובשמחה. במכבי רואים חשיבות עליונה בשמירה על הבריאות ובקידום אורח חיים בריא, ומאחלים לכולם ימים שמחים ובטוחים בבריאות שלמה.

    לזימון תור במכבי ללא הפסקה חייגו :  3555*



    0 תגובות