ללא מתנגדים: החוק לחיבור עשרות אלפי בתים לא חוקיים לחשמל – עבר

    איתי גדסי No Comments on ללא מתנגדים: החוק לחיבור עשרות אלפי בתים לא חוקיים לחשמל – עבר

    וועדת הפנים אישרה בתמיכת 7 חברי הוועדה את חוק החשמל – לחיבור עשרות אלפי בתים בנגב וביישובים לחשמל ולמעשה להכשיר אותם כבתים חוקיים. ח"כ סטרוק אמרה בדיון: "מבקשת להסיר את כתב האישום מהמדינה, כאילו היא אשמה בכך שלא היה תכנון ביישובים הערבים. מי שאשם אלה הן הרשויות הערביות"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים אישרה היום (שלישי) פה אחד ללא מתנגדים, את הצעת החוק לחבר עשרות אלפי בתים בלתי חוקיים בנגב וביישובים לחשמל ולמעשה להכשיר את הבתים כחוקיים, את החוק יזם יו"ר הוועדה ווליד טאהא וחברי הכנסת מנסור עבאס ושאר חברי רע"מ.

    הצביעו בעד החוק: יו"ר הוועדה, ח"כ ווליד טאהא וכן הח"כים איתן גינזבורג, יורא להב הרצנו, אחמד טיבי, ג'ידא רינאווי זועבי, בני בגין ושרון רופא אופיר.

    כשנודעו תוצאות ההצבעה קראה ח"כ אורית סטרוק: "בושה" וח"כ איתן גינזבורג השיב לה: "הבושה היא שלך".

    יו"ר הוועדה ח"כ ווליד טאהא אמר בוועדה: "החברה היהודית לא סובלת ממחסור בתכנון. האזרח הערבי, הוא שנזקק לחוק הזה. החוק לא יפתור את כל הבעיות בנוק אאוט, אבל כן יפתור את הבעיות עם הזמן. בעיה שנמשכת 70 שנה לא תיפתר בחודשיים. מתעניינים בחוק מימין ומשמאל, מלמעלה ומלמטה, משיקולים ומניעים סותרים לעתים".

    טאהא הבהיר כי "מעשית הם כן מחוברים – מבית לבית, מגג לגג, מה שגבה לא אחת חיי אדם. התיקון לחוק שאני מציע יבטיח חיבור לחשמל כשיש תוכנית כוללנית מאושרת, או תוכנית מפורטת בהגשה. מצד שני החוק מתמרץ רשויות מקומיות להגיש תוכניות מפורטות ולהגיע לשלב שנפתור אזרחים ערבים מרדיפה בלתי פוסקת בבתי משפט, והוצאת מיליוני שקלים. נפסיק את כל זה אחת ולתמיד באמצעות תכנון".

    ח"כ אורית סטרוק אמרה בדיון: "אני פה כדי להסיר את הלוט מאחורי המילים, לחשוף מה מאחוריהן. אני שואלת על שרת הפנים: מצד אחד כתוב בסעיף 1 א שר הפנים רשאי להחליט בלי לקבל חוות דעת גוף התכנון. מצד שני הוא חייב להחליט".

    תומר רוזנר, יועמ"ש הוועדה אמר: "בדיוק. השר רשאי לא להתחשב בחוות הדעת, אבל הוא חייב להחליט תוך 120 יום".

    עוד אמרה ח"כ אורית סטרוק: "אני מבקשת להסיר את כתב האישום מהמדינה, כאילו היא אשמה בכך שלא היה תכנון ביישובים הערבים. מי שאשם אלה הן הרשויות הערביות. יש פה 3 שאלות דרמטיות: 1. צוואר הבקבוק שייווצר במוסדות התכנון. 2. האם יירמסו צווי בית המשפט שמורים על הריסת בתים לא חוקיים? ו-3, האם בסוף התהליך, כשיתברר שחלק מהבתים אינם יכולים לקבל היתר, האם החשמל אליהם ינותק".

    ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, מיוזמי החוק אמרה: "הולכים לקראת מהלך היסטורי לטובת אזרחי המדינה. החוק שומר חיים ונותן איכות חיים לילידים. אני מבקשת שכל הכנסת תתגייס להעברת החוק ההומניטרי".



    0 תגובות