פתרון למצוקת הדיור בי-ם: שכונת ענק אושרה לציבור החרדי בעטרות

    נדב דוד 1 Comment on פתרון למצוקת הדיור בי-ם: שכונת ענק אושרה לציבור החרדי בעטרות

    השכונה תוקם על שדה התעופה הנטוש בעטרות, על שטח בגודל 1,243 דונם | ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "השכונה החדשה עתידה להתאכלס מייד עם הקמתה" | יו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר: "בעוד חמש שנים נוכל לברך על המוגמר, רבבות צעירים זוכים היום לעתיד בירושלים" | כל הפרטים

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שהחיינו וקיימנו: דרמה היסטורית התרחשה היום (רביעי) בוועדה בוועדה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים: בפעילות ראש העיר משה ליאון, יו"ר הוועדה מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר ומשרד השיכון, אושרה השכונה החרדית החדשה בירושלים.

    השכונה תוקם על שדה התעופה הנטוש בעטרות, על שטח בגודל 1,243 דונם.  לצד הדירות הוקצו שטחים למסחר, מלונאות ומבני ציבור.

    בכך, מקיים ראש העיר ירושלים את התחייבותו לציבור החרדי לייצר עתיד לדיור מוזל למגזר החרדי, מה שנראה היה עד לא מכבר כחלום בלתי אפשרי למימוש. השכונה החדשה מכה גלים בציבור החרדי וישנה באופן דרמטי את מצוקת הדיו לציבור החרדי בירושלים ובכלל.

    מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר, שעמל בשנים האחרונות על קידום הפרויקט במסירות ומקצועיות, אמר כי מדובר במימוש ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה.

    לדבריו, "עבדנו קשה לשרטט את תוואי השכונה, לדאוג לצרכים של הציבור החרדי ולוודא שהתוכניות יתאימו למגזר החרדי, הן בסוכות והן בדירות גדולות ושטחי ציבור שיתאימו למגזר החרדי. אני מודה לראש העיר וכל הצוות המקצועי על העבודה הקשה. מדובר ביום היסטורי בירושלים".

    לאחר אישור התכנית בוועדה המקומית עברו התכניות לוועדה המחוזית. עם אישור התכנית ההיסטורית בוועדה המקומית פרצו חברי המועצה החרדיים במחיאות כפיים יחד עם ראש העיר.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר לאחר ההחלטה: "זהו יום היסטורי לירושלים. לפני חצי יובל שנים הוקמה השכונה החרדית 'רמת שלמה', ומאז לא הוקמה שכונה של ממש למגזר החרדי. אני שמח ונרגש לעמוד היום מול הציבור החרדי ולומר לו: קיימתי את מה שהבטחתי".

    ליאון הוסיף, "לא רק בגלל שאני חתום על כך בהסכמים הקואליציוניים, אלא משום שזו חובתי המוסרית והערכית עבור המגזר החרדי המהווה חלק ניכר ומשמעותי מהעיר ירושלים, ומגיע לו לא פחות ממה שמגיע למגזרים אחרים".

    יו"ר דגל התורה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר אמר: "אני מודה לידידי ראש העיר משה ליאון על היוזמה והעקשנות לאורך כל הדרך, גם כשאחרים כבר חשבו להתייאש. בזכותו הצלחנו לפרוץ את כל החסמים ולאשר תכנית גרנדיוזית שכזו עבור המגזר החרדי".

    ראוכברגר, הוסיף, "על רקע משבר הדיור ההולך וגואה במדינת ישראל, שכידוע פוגע במיוחד בציבור החרדי, ירושלים מבשרת היום על תקווה ואופק חדש. חמשת אלפים יח"ד זה המון. זוגות צעירים רבים יוכלו בעתיד הקרוב לרכוש קורת גג משלהם, ולגור בבירת ישראל, עיר הקודש. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

     

     

     

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נקווה שזו לא שמחה מידי מוקדמת – כבר היינו בסרט הזה בחלמיש ובקרית גת ועוד כמה מקומות