האלוף טולדנו: "זאת תקופה בה תמונה לפעמים שוות ערך לפצצה או מטוס"

    קובי פינקלר No Comments on האלוף טולדנו: "זאת תקופה בה תמונה לפעמים שוות ערך לפצצה או מטוס"

    אלוף פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו התייחס בכנס ביטחון לאומי, למערכה הבאה מול עזה ואמר, "אנו מכינים תמרון עדכני לרצועת עזה, תמרון בעזה בעל פוטנציאל גבוה להישג גבוה, אך לכל תמרון יש הישג ויש מחיר"

    אליעזר טולדאנו
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס ביטחון לאומי ודמוקרטיה שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה היום (רביעי), אמר הערב מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: "התפיסה המבצעית העדכנית נבחנה ב-"שומר החומות", היום, כחצי שנה מיום סיום המבצע, ניתן להגיד שרמת הביטחון טובה וזה נבחן בכל יום מחדש- כך זה כשמדובר בהתמודדות מול צבאות טרור"?

    טולדנו התייחס למערכה הבאה ברצועה ואמר, "אנו מכינים תמרון עדכני לרצועת עזה, תמרון בעזה בעל פוטנציאל גבוה להישג גבוה, אך לכל תמרון יש הישג ויש מחיר. אני סבור שתמונת הניצחון של הקרב הבא עומדת איתן עוד טרם תחילתו, רמת הביטחון הגבוהה מאפשרת למדינת ישראל שגשוג וצמיחה".

    טולדנו התייחס לקרב הפסיכולוגי בין ישראל לעזה והסביר, "מאות טרוריסטים בתנועת החמאס עוסקים במלאכת ההפחדה- הם מכנים זאת ״הסברה״. מאז ומעולם הטרור חיפש במות להפגין את פעולתו, והיום הוא מקבל אותן בחינם מכל מכשיר סלולרי ומכל מצלמה שמותקנת בקרן זווית".

    עוד הוסיף, "זאת תקופה בה תמונה לפעמים שוות ערך לפצצה או מטוס. חובתה של הדמוקרטיה להגן על עצמה מפני שימוש שעושה בה האויב כנגד אזרחיה. בהתמודדות מול צבא טרור, החוסן הישראלי הוא הנכס החשוב ביותר ועלינו להגן עליו בכל דרך" הבהיר האלוף.

    לדברי טולדנו, "החוסן במלחמה ובוודאי בשגרה בא לידי ביטוי גם ברוח הגבית שהציבור מספק לצה״ל- זהו אמצעי הלחימה החשוב ביותר והאפקטיבי ביותר כנגד הטרוריסט".

    על הדרישה מחלקים בציבור להפוך את צה"ל לצבא מקצועי בלבד אמר, "צבא העם הוא מודל ייחודי שאין שני לו, לא הייתי משרת בצבא מקצועי. אופי המלחמה השתנה, אך לא אופיו של לוחם צה״ל. צה״ל הוא ארגון מופת, זאת הדרישה שלכם מאיתנו, זאת הדרישה שלנו מעצמנו- נורמות וסטנדרטים גבוהים".



    0 תגובות