אור לגויים: יהודי מולדובה הדליקו נרות החנוכה במספר מוקדים במדינה

    אבי יעקב No Comments on אור לגויים: יהודי מולדובה הדליקו נרות החנוכה במספר מוקדים במדינה

    גם השנה, נרות החנוכה גברו על הקור המזרח אירופי ומאות יהודי קישינב בירת מולדובה השתתפו ברצף אירועים לרגל הנר הראשון של חג החנוכה | בכירים בלשכת נשיאת מולדובה השתתפו בהדלקה המרכזית שנערכה על ידי רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן | צפו בהדלקה המרגשת

    צילום: באדיבות המצלם
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרשרת אירועים קהילתיים, איחדו את יהודי קישינב בירת מולדובה בערב הדלקת הנר הראשון של חג החנוכה. מסורת הדלקת נרות החנוכה שהתקיימה אף בשנת הקורונה, התקיימה השנה בתוספת מרץ ובהשתתפות מאות מחברי הקהילה היהודית בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן.

     

    בשנים האחרונות ניכרת פעילות להחייאת רוח היהדות במדינה המזרח אירופאית, שנודעה בעבר במעשי פרעות ואנטישמיות מחרידים. הקהילה היהודית בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, מקיימת בשנים האחרונות חיי קהילה רגועים בפרהסיה, הכוללים גם ציון מועדי ישראל.

    רצף אירועי הנר הראשון של חנוכה כלל שלוש הדלקות חנוכיות בפרהסיה, זאת לצד אירועים והפעלות לילדי בתי הספר היהודיים בעיר ומפגש למבוגרים עם הסברה על מהות החג, על מורשת, זהות וגאווה יהודית בקהילות שחיו תחת שלטון וחינוך קומוניסטי. בנוסף, התקיים אירוע נפרד לסטודנטים ישראלים ויהודים שלומדים באוניברסיטה המקומית ומשתתפים בפעילויות שעורך הרב זלצמן.

    צילום: באדיבות המצלם

    שיא פעילות החג היה בעת הדלקת החנוכייה בידי רב המדינה הרב פנחס זלצמן, ברחובה של עיר בסמוך לבית הכנסת המרכזי. לאות הבעת סולידריות והערכה לקהילה היהודית ולעומד בראשה, שלחה נשיאת מולדובה נציגות רמת דרג מלשכתה לטקס ההדלקה המרכזית שנערך בהשתתפות חברי קהילה רבים.

     

    לדברי הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה: "מאז ומתמיד קישינב ומולדובה היו סמל לגאווה יהודית. גם כיום, תחת מנהיגותה של הנשיאה מאיה סנדו אנו זוכים לקיים הדלקה פומבית ובהשתתפות חשובה של בכירי לשכת הנשיאה. זה מרגש כל פעם מחדש לחשוב שעד לפני שנים לא רבות השלטון אסר לקיים כל פעילות יהודית, ואילו היום אנחנו יכולים לקיים אירועים כאלה ברחובה של עיר ללא כל הפרעה".

    הדלקת נרות בידי הרב של מלדובה



    0 תגובות