לכבוד שורדי השואה: נר שלישי של חנוכה הודלק ברחבת הכותל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לכבוד שורדי השואה: נר שלישי של חנוכה הודלק ברחבת הכותל

    במעמד רבה של מגדל העמק הרב יצחק גרוסמן ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הודלק נר שלישי של חנוכה יחד עם כ-100 שורדי השואה, "חנוכה מנציח את נס פח השמן ופחות את הניצחון של המעטים מול הרבים כי על זה נלחמו החשמונאים על הרוחניות ועל הטהרה"

    צילום: הקרן למורשת הכותל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שלישי), הודלק נר שלישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי ממעמד: רבה של מגדל העמק הרב הגאון יצחק דוד גרוסמן, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים  משה ליאון, המשנה לראש העיר ירושלים חיים כהן, ויחד עם כ 100 ניצולי שואה שהגיעו במיוחד להשתתף הערב בהדלקה.

    רב הכותל קידם את דורשי השואה ואמר, "את הנר השלישי אנו רוצים להקדיש לאותם עשרות אלפי ניצולי השואה שבתעצומות נפשם נושאים את לפיד החיים. מרחבת הכותל המערבי, המקום שמסמל את חיות והמשכיות עם ישראל, אנו נושאים תפילה שאורם יוסיף ויגבר כנרות החנוכה, ויזכו לראות בבניין ישראל במהרה, בקריאה גדולה "עם ישראל חי".

    הרב רבינוביץ הוסיף, "במעמד זה נמצאים איתנו גם בני משפחתו של בנימין ורצברגר ז"ל אשר עבר את תלאות השואה והגיע לעבוד בכותל במסירות אין קץ, בנימין נפטר לפני כחודש בגיל 95, אך תעצומות רוחו עדין איתנו".

    ראש העיר ירושלים מר משה ליאון אמר במעמד: "יש לי זכות גדולה וכבוד גדול להדליק נר שלישי של חנוכה, יחד אתכם כאן, בכותל המערבי. מכאן אני רוצה לשלוח ברכה לכל יהודי העולם בתפוצות ובמיוחד לשורדי השואה המדליקים עמנו נר חנוכה מניו יורק; חג חנוכה שמח, שתמיד נהיה מוארים."

    רבה של מגדל העמק הרב הגאון יצחק דוד גרוסמן: "חנוכה מנציח את נס פח השמן ופחות את הניצחון של המעטים מול הרבים כי על זה נלחמו החשמונאים על הרוחניות ועל הטהרה. נס פח השמן הוא סמל למלחמה של החשמונאים על הטהרה ועל הרוחניות. זכינו להדליק נרות חנוכה הלילה סמוך לשריד בית מקדשנו."

     



    0 תגובות