בנט: "אם הוריאנט ייכנס לישראל במספרים גבוהים, זה כבר לא יהיה משנה"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "אם הוריאנט ייכנס לישראל במספרים גבוהים, זה כבר לא יהיה משנה"

    ראש הממשלה בנט שוחח היום עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת צ'כיה על רקע התגלות זן ה"מיקרון" בישראל ובמדינות נוספות בעולם. המנהיגים דנו על דרכי ההתמודדות עם הזן הנוכחי על רקע ניסיונה של ישראל, "הנקודה העיקרית שלי היא ללכת על החיסון השלישי כמה שיותר מהר"

    צילום: איתי בן גרשום לע"מ
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (שלישי), מפגש וירטואלי עם קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג, ועם ראש ממשלת צ׳כיה, אנדריי באביש, בעניין הטיפול בנגיף הקורונה והזן החדש "אומיקרון".

    המנהיגים חלקו תובנות ולקחים מההתמודדות עם הנגיף במדינותיהם, שיתפו זה את זה באתגרים שבניהול מדינה לצד המגפה וסיכמו לשמור על קשר רציף במטרה להשתמש בידע המשותף לצורך שמירה על בריאות הציבור.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בשיחה: "למה כ"כ חשוב להתמקד במאמץ החיסון השלישי? ראשית, יש לבוסטר השפעה מהירה מאוד. בתוך 5-6 ימים אחרי החיסון השלישי רואים שינוי מהיר, גם בהגנה מפני הידבקות וגם מפני מחלה קשה".

    בנט הוסיף, "שנית, אנשים שלא התחסנו בשלב הזה, שנתיים אחרי תחילת המגפה, קשה לשכנע אותם להתחסן. הרבה יותר קל לשכנע את מי שכבר התחסן פעמיים, לעשות זאת בפעם השלישית".

    בנט התייחס לכך שישנם החוששים להתחסן פעם נוספת, "יתרה מכך, אם אנשים לא לוקחים את החיסון השלישי, אנחנו נראה הדבקה עוקפת חיסון של אנשים שחוסנו פעמיים, ואז הם אומרים לעצמם שהחיסון לא עובד ומאבדים בזה אמון. אבל זו טעות, כי צריך 3 חיסונים כדי שהם יהיו אפקטיביים".

    לכן, הבהיר ראש הממשלה, "הנקודה העיקרית שלי היא ללכת על החיסון השלישי כמה שיותר מהר. אנשים שחוסנו פעמיים, הם מוגנים בצורה טובה, לא מושלמת, מפני תחלואה קשה, אבל הם עדיין יכולים להדביק אחרים".

    בהקשר לאיכונים הסלולריים שמתבצעים ע"י שירות הביטחון הכללי, אמר רה"מ: "אנחנו מנסים למנוע עד כמה שאפשר את כניסת ה"אומיקרון" לישראל. לכן, באופן מיידי, כשאנחנו עדיין לא בטוחים לגבי הוריאנט וכשהמספרים עדיין מאוד נמוכים, סגרנו את הגבולות שלנו לחלוטין לזרים, בשלב זה".

    בנט הבהיר כי "אם הוריאנט ייכנס לישראל במספרים גבוהים, זה כבר לא יהיה משנה. אנחנו משתמשים בניטור סלולרי של שירות הביטחון שלנו, השב"כ, מכיוון שזה מאוד מוקדם ויש הרבה אי-בהירות אז אנחנו משתמשים בצעדים הדרסטיים האלה. אבל, החוכמה שלנו כמנהיגים היא שברגע שנדע יותר, כשיהיה עוד מידע, נוכל בהדרגה להרגיע את זה".

     



    0 תגובות