המתכון הבטוח: סופגניה מיוחדת לאנשים עם מוגבלויות

    נדב דוד No Comments on המתכון הבטוח: סופגניה מיוחדת לאנשים עם מוגבלויות

    השף שי מדלסי, השף הראשי של עדי – ירושלים ואלירז לוי רכזת קלינאיות תקשורת בעדי-ירושלים החליטו לאפשר לכל ילד את האפשרות לאכול  סוג של סופגניה, ויצרו סופגניה שמתאימה גם לילדים עם מוגבלויות | חנוכה שמח ובטוח

    צילום: אילוסטרציה
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חנוכה בפתח והסופגניות ממלאות בריח את המאפיות, אך ישנם בישראל אלפי אנשים עם מוגבלויות שאכילת סופגניות 'קלאסיות' עבורם היא סכנת חנק,  אלירז לוי רכזת קלינאיות תקשורת בעדי ירושלים וחלק מצוות אכילה בעדי יחד עם  השף הראשי של המרכז השיקומי החליטו שהשנה הם לא יתנו לאף ילד לוותר על התענוג של הסופגניה ויצרו סופגניות מיוחדת בסגנון 'סברינה' שתאפשר לכל ילד את הטעם המיוחד של חנוכה. ה"סברינה" עוגה ספוגית רכה ומוגשת עם רוטב כך שהיא קלה ללעיסה ונמסה בקלות.

    "סופגניה היא דבר נורא מגרה, וכל שנה אנחנו מבהירים לכל המדריכים המדהימים שאסור להביא לחניכים לטעום מסופגניות מכיוון שמדובר בסכנת חנק של ממש עבור אותם חניכים" מסבירה אלירז לוי קלינאית תקשורת

    "כלל גם ביום-יום אנחנו רוצים לאפשר לדיירים שלנו לאכול דרך הפה וליהנות מהאוכל כמו כל אדם אחר,  השנה הצעתי שננסה לייצר סופגניות מיוחדות שיאפשרו לכל חניך לאכול אותן בצורה בטוחה  וזכיתי להתגייסות של שי השף ושל כל הצוות המקצועי, אני שמחה  שהשף הנהדר שלנו הצליח להכין סופגניה שהיא גם יפה, גם טעימה וגם מחממת את הלב לנו הצוות ובטח ובטח לחניכים שלנו בעדי" סיכמה אלירז.

    שי מדלסי הוסיף את השמחה הרבה שהוא חש, בכך שהצליח להתאים את החוויה הזו לחניכים בעדי "שיחוו אותם הנאות כמו כל בני גילם"

    שלומית גרייבסקי מנכ"ל עדי ירושלים "אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת  מירב ההזדמנויות לכל חניך. תודות לאנשי צוות כמו אלירז לוי ושי מדלסי. גם חניכי עדי יזכו לחגוג כמו כולם עד לפרטים הקטנים"

     המתכון:

    בצק

    3 כוסות או 420גרם קמח לבן

    1 כף שמרים יבשים

    100גרם חמאה מומסת

    1 כוס חלב 3%

    4 ביצים L

    100גרם סוכר לבן

    1/2כפית מלח דק

    מכינים את הבצק: בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את הקמח והשמרים.

    ממיסים את החמאה במיקרוגל. מוסיפים לה את החלב ומערבבים לקבלת תערובת פושרת.

    מוסיפים את הביצים, הסוכר, המלח ואת תערובת החמאה הפושרת, ומעבדים במהירות נמוכה במשך דקה לאיחוד. מגבירים למהירות בינונית ומעבדים 5-2 דקות נוספות, עד לקבלת בלילה נוזלית, חלקה ומבריקה.

    מכסים ומניחים לתפיחה עד להכפלת הנפח כ-40 דקות.

    מערבבים את הבצק להוצאת האוויר. משמנים את תבנית השקעים וממלאים כף גדושה של בלילה בכל שקע (עד מחצית גובה הדפנות). מרססים את פני הבצק בשמן ומניחים לתפיחה עד להכפלת הנפח.

    לקראת סיום התפיחה מחממים את התנור ל-190 מעלות.

    אופים 20-15 דקות, עד שהסברינות שחומות וקפיציות למגע.

    מצננים מעט ומשחררים מהתבנית.

    לאחר שהעוגה מתקררת למזוג עליה מים עם סוכר אחת לאחת ולקישוט להזליף מעט קצפת או ריבה דלילה לפי הטעם.



    0 תגובות