ועדת הבריאות אישרה את ההחמרות בצווי הבידוד

    צבי טסלר No Comments on ועדת הבריאות אישרה את ההחמרות בצווי הבידוד

    מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "אני רוצה לבקש שהאצבע שלוחצת על הדק סגירת השמיים תהיה הרבה פחות קלה". ראש מטה בריאות הציבור הגיבה: "ראינו בעבר שאנשים מביאים איתם את הווריאנטים הנפוצים במדינות שמהם הם מגיעים"

    מלון קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבריאות אישרה את ההחמרות שנכנסו השבוע לתוקף בצו בידוד בית, בהם חובת בידוד של 72 שעות לשבים מחו"ל המחוסנים בחיסון שלישי ואיסור כניסת קבוצות תיירים לישראל. תיקון מספר 13 העוסק בבידוד בית למחוסנים אושר עד ה-12.12 בלבד, או עד פקיעת תוקפו ב-7.12 במידה ולא יוארך, על פי המוקדם מביניהם.

    יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן אמרה בפתח הדיון "מובן מאליו שלצווים שכבר נכנסו לתוקף יש משמעות לא פשוטה עבור כולנו ובמיוחד לעסקים בתחומים מסוימים, לכן נבקש לשמוע ממשרד הבריאות את השיקולים שעמדו לנגד עיניהם בקבלת ההחלטות ולהסביר לציבור מה זה אומר הלכה למעשה".

    אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות הסבירה: "הזיהוי של וריאנט האומיקרון מדליק לנו נורה אדומה כי יש לו הרבה מאוד מוטציות וזה מה שמייצר אצלנו חשד ברמה הביולוגית לפוטנציאל פגיעה ביעילות החיסון. ראינו שינויים דומים גם באלפא, ביתא ואחרים- אבל שם היו בין 1-3 מוטציות וכאן זוהו כבר 15 מוטציות באותו חלבון, זה קריטי לנוגדנים שהגוף שלנו מייצר. בדרום אפריקה הווריאנט הזה זוהה בתוך שבועיים ב- 75% מכלל הדגימות, הוא דחק את הדלתא הצידה וניכר שהוא הרבה יותר מדבק ממנו, מספר המאומתים שם עלה פי 7 בשבועיים, התמותה פי 4. 64 מדינות כבר דיווחו על קיומו של הווריאנט בשטחן. זו תמונה מדאיגה מאוד שמעידה על פוטנציאל הידבקות גבוה מאוד.

    אנחנו לא רואים כרגע תחלואה קשה בקרב מתחסנים אבל אנחנו עדיין לא יודעים להגיד במדויק מה פוטנציאל ההדבקה של מחוסנים ומחלימים בווריאנט הזה ולכן עד שזה יתברר ביקשנו להטיל חובת בידוד מקוצרת גם למחוסנים ומחלימים שחוזרים מחו"ל, מכל מדינות העולם. בדיקה שלילית שתתבצע ביום השלישי מיום הנחיתה תשחרר את המבודד".

    טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "אני רוצה לבקש שהאצבע שלוחצת על הדק סגירת השמיים תהיה הרבה פחות קלה. לא ראיתי שום הוכחה שההבדל בין יום או שלושה ימי בידוד משפיעים על משהו. זה לא עוזר להתמודד עם הווריאנט והמכה שזה מנחית על ענף התיירות היא קשה מאוד, כי מרגע שרק היו שמועות על הצו הזה היה גל ביטולים מטורף והקפאה של כל ההזמנות העתידיות. המשק בישראל פתוח לחלוטין ואת נתב"ג ישר סוגרים. יש פה דיספרופורציה מטורף בין החשש להשלכות. יש פה הרג מוחלט של ענף התיירות".

    בתגובה לדברים הסבירה אילנה גנס ממשרד הבריאות כי "ראינו בעבר שאנשים מביאים איתם את הווריאנטים הנפוצים במדינות שמהם הם מגיעים. כ-50% מהמאומתים מקרב השבים מחו"ל מזוהים כבר בבדיקה שנערכת בנתב"ג ו-50% נוספים מזוהים במהלך השבוע לאחר מכן, מרביתם תוך יומיים שלושה. לכן זה הרף שקבענו".

    עוד במהלך הדיון ביקשה יו"ר הוועדה ח"כ סילמן ממשרד הבריאות להביא מעתה לאישור הוועדה כל תיקון בצו בידוד בית, לרבות הקלות בצו, בשונה ממה שהיה נהוג עד כה- כאשר רק החמרות בצו הובאו לאישור. לדבריה: "זה לא הוגן כלפי הציבור כי כשמביאים מודלים חדשים מבלי לדון בהם בכנסת, גם אם הם נחשבים כמקלים, הם לעיתים קרובות כוללים שינויים משמעותיים ומשליכים על המערכת כולה. אנחנו כאן בכנסת צריכים לשאול את השאלות, להבין, לדון בפרטים כדי לנוכל לעמוד ולהסביר לציבור את הדברים".

    נציגת משרד המשפטים הבהירה כי אין למשרד התנגדות לביקורת פרלמנטרית, אולם עד היום הפרשנות המקובלת לחוקי הקורונה הייתה כי תיקונים מקלים אינם נדרשים לאישור הוועדה. יועמ"ש הוועדה עו"ד יעל סלנט אמרה בתגובה: "הסעיף קובע כי כל תיקון שהפרתו מהווה עבירה פלילית יובא לאישור הוועדה ולכן הפרשנות לפיה רק החמרות צריכות להגיע לאישור לא מקובלת עלינו".



    0 תגובות