ראה"מ: "הימ"מ תוכרז כיחידה הלאומית למאבק בטרור"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "הימ"מ תוכרז כיחידה הלאומית למאבק בטרור"

    ראש הממשלה בנט הכריז באירוע הסמכת לוחמי המשטרה, על יחידת העילית ימ"מ האחראית על סיכול טרור, כיחידת הלאומית למאבק בטרור

    לוחמי הימ"מ צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז היום (רביעי) בטקס הסמכת לוחמי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), על הגדרתה כיחידה הלאומית למאבק בטרור.

    ההחלטה נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. בהתאם, יוקצו 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד רה"מ בשנת 2022 לחיזוק היחידה, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים.

    ההחלטה, שהתקבלה בתיאום עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, תובא לאישור ועדת השרים לביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) באחת מישיבותיה הקרובות.

    מפקד משמר הגבול אמיר כהן כתב ללוחמיו לאחר ההחלטה: "אני רוצה להודות לך המפכ"ל על פועלך לאורך השנים לחיזוק וביצור מעמדה של הימ"מ כיחידה לאומית. עשית זאת בנחישות ובתבונה בדיוק באותה הדרך בה אתה מוביל את משטרת ישראל כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל".

    עוד הוסיף כהן, "בזכות אינספור פעולות נועזות ומסוכנות בעומק השטח הסמויות מן העין, בזכות אירועי גבורה במקצועיות ונחישות זכתה היחידה למצב את תדמיתה בקרב גופי הביטחון בארץ ובעולם כאחת היחידות הטובות והמובילות בתחום הלחימה בטרור".

    היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ"מ) הינה יחידה עילית של משטרת ישראל, המאגדת מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה כנגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם כלל ארגוני הביטחון והמודיעין בישראל, במטרה לממש את יתרונה היחסי בתחום.

    נוכח עשייתה המשמעותית של היחידה למען ביטחון ישראל, מומחיותה בטיפול בטרור והובלת שורה ארוכה של פעולות ומבצעים נועזים במשך שנים רבות, החליט ראש הממשלה להגדירה באופן רשמי כיחידה הלאומית של מדינת ישראל למאבק בטרור.

    הטקס נערך במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, שר התקשורת, יועז הנדל, השר לשירותי דת, מתן כהנא, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), רונן בר, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', לוחמי היחידה ובני משפחותיהם, ובכירים נוספים.



    0 תגובות