רבני הציונות הדתית קוראים לציבור לצאת למחאה: "אנו רוצים במדינה יהודית"

    איתי גדסי No Comments on רבני הציונות הדתית קוראים לציבור לצאת למחאה: "אנו רוצים במדינה יהודית"

    רבני הציונות הדתית יוצאים בקריאה ראשונה לציבור לצאת ולמחות כנגד כוונת הממשלה, "המקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה. עם ישראל מתקומם כנגד ניסיון זה" ולכן קוראים הרבנים, "להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה"

    צילום: רפי פריימן צילום: רפי פריימן
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "לצאת למחאה": על רקע המלחמה שמוביל השר כהנא ושותפיו בקואליצייה הישראלית הפלסטינית הראשונה מקום המדינה שללא רוב יהודי, בזהותה היהודית של המדינה, ברפורמה בכשרות וכעת הרפורמה בגיור. ובעתיד הקרוב בחלוקת הכותל לידי הרפורמים.

    זקני הרבנים וראשי הישיבות הוציאו הערב (רביעי) מכתב ראשון מסוגו הקורא למחות כנגד הפגיעה בזהותה היהודית של המדינה. במכתבם ציינו הרבנים כי "חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה".

    "כעת הממשלה", כך לדברי הרבנים, ״מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה, עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה". הרבנים יוצאים בקריאה ברורה לצאת למחות ברחובה של עיר כנגד המהלכים ההרסניים, "אנו קוראים לציבור להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

    על המכתב חתומים זקן רבני הציונות הדתית וראש מוסדות ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור לשעבר רבה של קרית ארבע, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב שמואל אליהו רבה של צפת, הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, הרב חיים שטיינר מזקני רבני מרכז הרב, הרב דוד חי הכהן מזקני תלמידי הרב צבי יהודה ועוד ראשי ישיבות רבים נוספים.

    כזכור, בשבוע הבא עתידה להתקיים ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב עצרת מחאה בהובלת מטה המאבק הלאומי בשיתוף תנועת מחאת "הקו האדום".

    מארגני המחאה אומרים כי הצפי הוא לאלפים רבים של מפגינים שיגיעו למחות נגד החלטות הממשלה הפוגעות בזהות העם היהודי, בין היתר בכשרות, בגיור, בשבת, וגם בביטחון ובהתיישבות. "רוב עם ישראל לא מעוניין בממשלה הזו ובמהלכים שלה, מדובר בחלק מאוד קטן שהשתלט על המדינה באמצעים פסולים תוך נוכלות שקר ורמיה, הציבור כולו מתאחד כנגד הממשלה, גם ציבור הציונות הדתית הכיפות הסרוגות ועוד שורה של ציבורים בישראל. אנחנו מודים לרבנים ולציבור הרחב שעומד לצידנו".

    מכתב הרבנים: קריאה לציבור

    רשימת הרבנים המלאה:

    הרב חיים דרוקמן
    הרב אליעזר ולדמן
    הרב דב ליאור
    הרב דוד חי הכהן
    הרב איסר קלונסקי
    הרב חיים שטיינר
    הרב שמואל אליהו
    הרב חננאל אתרוג
    הרב חיים גנץ
    הרב דודי דודקביץ
    הרב מיכה הלוי
    הרב שמעון כהן
    הרב אליקים לבנון
    הרב שבתי סבתו
    הרב דוד פנדל
    הרב יהושע שפירא
    הרב דוד תורג’מן



    0 תגובות