יריות נורו לעבר אוטובוס 'קווים' בטירה: "יכול היה להפוך לאסון כבד"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on יריות נורו לעבר אוטובוס 'קווים' בטירה: "יכול היה להפוך לאסון כבד"

    לאחר שנהג אוטובוס רצה לחלוף על פניו של רכב חוסם בסמוך לתחנת אוטובוס בטירה, רעול פנים יצא מהרכב והחל לירות לעבר האטובוס, בתגובה תנועת האוטובוסים לטירה נפסקה. בארגון נהגי האוטבוס אומרים היום: "קוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים גם לפעול"

    טירה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טרור בלב הארץ: יריות נורו לעבר נהג אוטובוס בקו 39 של חברת קווים אשר נסע הלילה (חמישי) מטירה לנתניה. התקיפה נעשתה באחת התחנות האוטובוס בטירה לאחר שרכב חסם את ציר הנסיעה. נהג האוטובוס התקדם על מנת לחלוף על פני הרכב החוסם, רעול פנים עם נשק יצא מהרכב והחל לירות לעבר האוטובוס.

    הנהג הבין מיד את המתרחש, נשכב על הרצפה והזמין את המשטרה. בתגובה לאירוע המסוכן והבלתי נתפס, תנועת האוטובוסים לטירה הופסקה.

    מקרה חמור זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון, על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020:

    חוו הנהגים  3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).

    ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לאירוע כי:
    "זוהי חציית קו אדום. דם הנהגים ובמקרה זה גם הנוסעים הפקר. שבענו מסיסמאות והבטחות ריקות. אנו קוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים גם לפעול. הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תרתיע ותוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח".

    עוד נמסר, "רשויות החוק חייבות לפעול ויפה שעה אחת קודם. מקרה חמור זה יכול היה להפוך לאסון כבד ללא תושיית הנהג. האוטובוסים והנהגים הם סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים משלמים מחיר כבד. דם הנהגים והנוסעים הופקר".



    0 תגובות