בג"ץ דחה את העתירה נגד איכוני השב"כ: "לפעול להשלמת הליכי החקיקה"

    אתר קול חי No Comments on בג"ץ דחה את העתירה נגד איכוני השב"כ: "לפעול להשלמת הליכי החקיקה"

    בג"ץ דחה את העתירות נגד איכוני השב"כ, אך דרש מנבחרי הציבור לחוקק חוק שיסדיר את הפעלת האיכונים בצורה מבוקרת בחוק

    בג"צ צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה כנגד החלטת הממשלה להפעיל את איכוני השב"כ אחרי הנדבקים בזן ה"אמיקרון" במטרה למנוע התפשטות של הנגיף.

    בהחלטה כתבו השופטים: "סוף דבר – בנסיבות הייחודיות שלפנינו, לא מצאנו כי העתירה מגלה, בשלב זה, עילת התערבות בתקנות הסמכת השב"כ".

    השופטים הורו למחוקקים כי הוראה כזו צרכיה להיות מוסדרת בחוק, "עם זאת, מובן שיש משמעות רבה לפרמטר הזמן – הן כשלעצמו, משום שהזמן מאפשר לממשלה לצעוד בדרך המלך ולקדם חקיקה ראשית חלף המסלול העוקף של תקנות שעת חירום, והן ככלי לאיסוף מידע על אודות הזן החדש, באופן שיאפשר לקבל החלטות מידתיות ומדויקות יותר לגביו".

    השופטים הוסיפו כי "על רקע הודעת ב"כ הממשלה בדיון, כי "כרגע" לא נבחנת אפשרות הארכת תקנות הסמכת השב"כ במתכונתן הנוכחית (פרוטוקול הדיון מהיום, 1.12.2021, בעמוד 2), לא מצאנו להציב סד זמנים מדויק להחלפת התקנות בחקיקה ראשית. אולם, דומה כי מדובר בפרק זמן קצר הנמדד בימים".

    השופטים שבו והבהירו כי צריך לחוקק חוק וציינו כי החוק המדובר כבר עבר בממשלה, "יוזכר כי דרך המלך היא חקיקת חוק בהקדם ולא התקנת תקנות שעת חירום. עמדה זו, הן ביחס למסגרת הדין והן ביחס לקצב קידום החקיקה, התקבלה על ידי באת כוח משיבי המדינה בטיעון בעל פה – והמדינה אף פעלה בהתאם, וכבר החלה בקידום הצעת החוק שאושרה בממשלה. לכן, היה ובדעת משיבי המדינה להמשיך בבדיקות האמורות, עליהם לפעול באינטנסיביות להשלמת הליכי החקיקה".



    0 תגובות