עונש קל: ריגלה שנה וחצי לטובת חיזבאללה ותקבל 2.5 שנים מאסר

    קובי פינקלר 1 Comment on עונש קל: ריגלה שנה וחצי לטובת חיזבאללה ותקבל 2.5 שנים מאסר

    מאי, ערביה ישראלית תושבת טייבה, גויסה לריגול ע"י סוכן חיזבאללה דרך הרשת. מאי במשך שנה וחצי צילמה מתקנים ביטחוניים, גדר המערכת בצפון, כיפת ברזל ומקומות ביטחוניים נוספים

    צילום: Nasser Atta
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ריגול לטובת חיזבאללה: שוב פרשיית ריגול חמורה  נחשפת ושוב עונש קל למרגלים. בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (חמישי) על מאי-בת מסארוה (27) תושבת טייבה, שנתיים וחצי מאסר, זאת לאחר שהודתה והורשעה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

    לאחר שצילמה והעבירה תצלומים שונים ובהם של מערכת כיפת ברזל, כלי רכב צבאיים, בסיס צבאי ובית חולים, למפעיל מטעם ארגון "חיזבאללה" בלבנון אשר יצר עימה קשר דרך אתר "פייסבוק".

    על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר דיוני על ידי עו"ד שחף קליינמן-שמעוני מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשמת נענתה לפניית מפעיל חיזבאללה בלבנון, אשר פנה אליה דרך אתר "פייסבוק" וביקש ממנה לצלם עבורו תצלומים שונים מתוך שטח מדינת ישראל.

    בהמשך לכך, ובמשך תקופה, צילמה והעבירה לו הנאשמת כ-12 צילומים שונים, ובהם של כלי רכב צבאיים, גדר המערכת באזור ראש הנקרה, בסיס חצרים, מערכת כיפת ברזל ואזור מעבר ארז. הנאשמת צילמה את התמונות כשהיא פועלת באופן אקטיבי להשגתן, בית היתר בנסיעה למקומות מרוחקים, הצטיידות במשקפת וכד'.

    כך למשל, בהזדמנות אחת פנה הסוכן לנאשמת וביקש ממנה להשתתף בהרצאתו של העיתונאי יוסי מלמן בנושא חיזבאללה וישראל, ולהפנות אליו שאלה שניסח עבורה: "האם יש סיכוי למלחמה בין חיזבאללה לישראל?". הנאשמת פעלה כדברו ואף הקליטה את השאלה והתשובה שניתנה על ידי המרצה ושלחה לסוכן את תוכן ההקלטה.

    בהזדמנות אחרת, בעקבות תקרית צבאית במעורבות חיזבאללה בגבול הצפון, העבירה הנאשמת, לבקשת הסוכן תצלומים בזמן אמת של בית החולים רמב"ם.
    במסגרת הסדר הנאשמת הודתה והורשעה בכתב האישום המתוקן ללא הסכמה לעניין העונש. לאור האמור הורשעה מסארוה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

    במסגרת הטיעונים לעונש ציינה עו"ד קליינמן כי "מדובר בעבירות שחותרות תחת קיומה של מדינת ישראל. הנאשמת קיימה קשר עם חיזבאללה, ארגון שעמו מדינת ישראל נאבקת במשך שנים. פוטנציאל הנזק למדינה בסיוע לארגון כזה הוא ברף הגבוה ביותר…. הנאשמת לא היתה פאסיבית בפעולותיה אלא מאוד אקטיבית, נסעה במיוחד למקומות, וכאשר לא התאפשר לה היא נסעה שוב למחרת".

    "היא אף הפעילה את חברתה כדי שתבצע את שעלי ביקש ממנה. "עוד ציינה עו"ד קליינמן כי: "לא ניתן לקבל שאזרחית שמקבלת זכויות מהמדינה, בוחרת לחתור תחת קיומה. בהיותה אזרחית, המדינה נותנת בה אמון ולכן יש קושי להתחקות אחר מעשיה. אורך התקופה בה פעלה הנאשמת במשך שנה וחצי מהווה נסיבה נוספת לחומרה…" לאור האמור, עתרה פרקליטות מחוז מרכז לעונש מאסר של 3.5 שנות מאסר בפועל.

    במסגרת החלטתו ציין בית המשפט כי אמנם נטילת האחריות היא חלקית בלבד וכי היא מצמצמת מחומרת התנהלותה ונוטה להשליך את האחריות על גורמים חיצוניים וכן שירות המבחן התרשם שלא ניתן לשלול סיכון להישנות ביצוע עבירות בעתיד, אך לקח בחשבון את היותה של הנאשמת צעירה ללא עבר פלילי וכן את תנאי המאסר הקשים שלה והעובדה כי הפגיעה כתוצאה ממעשיה היתה ברף הבינוני. משכך גזר עליה עונש של שנתיים וחצי מאסר בפועל וכן עונש מאסר על תנאי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      קל מאוד… וחבל שכך…