הממשלה החליטה: לא יוארך השימוש באיכוני השב"כ

    איתי גדסי No Comments on הממשלה החליטה: לא יוארך השימוש באיכוני השב"כ

    הלילה בחצות יפקעו התקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה לשימוש באיכונים סלולאריים של השב"כ לאיתור מאומתים ב"אומיקרון". הממשלה החליטה שלא להאריך את השימוש בשלב זה

    צילום: קובי גדעון / לע"מ
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה החליטה שלא להאריך בשלב זה, את השימוש באיכוני השב"כ לאיתור מגעי מאומתים בזן החדש "אומיקרון". הלילה בחצות יפקעו התקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה לשימוש באיכונים הסלולאריים.

    בהודעת הממשלה צויין, כי בהתאם למדיניות שהוגדרה מראש בקבינט הקורונה, לפיה השימוש באיכוני השב"כ ייעשה במשורה ותוך בחינה יום-יומית, ולנוכח הערכת המצב העדכנית, החליטו ראש הממשלה ושר הבריאות, בעצה אחת עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, לא להמשיך בשלב זה בהפעלת האיכונים, שתרמו בשבוע האחרון למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה.

    בממשלה הוסיפו, כי הפעלת האיכונים מחדש תיבחן בהתאם לנסיבות התחלואה.

    כזכור, ביום ראשון האחרון אישרה הממשלה את השימוש באיכונים הסלולאריים לאיתור מגעים עם מאומתים, למספר ימים בלבד ובמסגרת של תקנות לשעת חירום. במקביל, החלה הממשלה בקידום חקיקה קבועה בנושא כשבמהלך השבוע אושרה טיוטת חקיקה.

    היום (חמישי) דחה בג"ץ את עתירת האגודה לזכויות האזרח, נגד השימוש באיכוני השב"כ לביצוע חקירות אפידמיולוגיות. "לא מצאנו כי העתירה מגלה, בשלב זה, עילת התערבות בתקנות הסמכת השב"כ", כתבו השופטים בהחלטתם, ועם זאת הם ציינו כי יש לעגן את השימוש באיכוני השב"כ למטרת המאבק בקורונה, בחקיקה מפורשת ולא באמצעות התקנות לשעת חירום.



    0 תגובות