נר חמישי של חנוכה בכותל המערבי: "אנחנו עם קטן עם כוחות עצומים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נר חמישי של חנוכה בכותל המערבי: "אנחנו עם קטן עם כוחות עצומים"

    קהל רחב, רבנים ואנשי ציבור השתתפו הערב במעמד הדלקת נר חמישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי. הגרש"מ עמאר: "מעולם לא זזה שכינה מהמקום הזה". ראש הממשלה לשעבר: "אנחנו עם קטן אבל עם כוחות עצומים"

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (חמישי) התקיים מעמד הדלקת נר חמישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי, במעמד: הראשון לציון והרב הראשי לירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב הגאון שמואל רבינוביץ שליט"א, מר בנימין נתניהו והגברת שרה נתניהו, חברי וחברות סיעת הליכוד, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל מר הראל גולדברג וקהל רחב.

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

    הקרן למורשת הכותל המערבי

    בקרן למורת הכותל מוסרים: "עשרות אלפי יהודים מכל קצוות תבל צפו בנו מדי ערב מבתיהם. למרות המרחק הפיזי נשמר ייחודו ואחדותו של העם היהודי, שכל שבטיו מתאחדים כלהבה אחת הנישאת השמימה ומאירה את העולם כולו. מכאן, משריד בית מקדשנו, בורכו יהודי התפוצות, שנתאחד כולנו סביב אורה של ירושלים – "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

    הראשון לציון והרב הראשי לירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר שליט"א אמר: "האור הזה נמשך מהכהן הגדול בבית המקדש, זה מאותו שמן שבו משחו את כל הכהנים הגדולים, את המשכן וכליו. האור הזה מדבר אלינו, כמו האבנים האלה שעדים לתפילות של דורות על גבי דורות להפיל תחינה לפני הקב"ה. מעולם לא זזה שכינה מהמקום הזה".

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "יש ברכה בחנוכה לא רק על מי שמדליק אלא גם על מי שרואה את הנרות, אפילו שלא הדליק בעצמו. ללמדנו, שאם אדם שמח באור של השני מגיעה לו ברכה. עם ישראל בחג הזה צריך לחפש את האחדות ולראות את האור אצל האחר, כפי שהאירו עלינו ולנו החשמונאים דור אחרי דור בתקופות הקשות ובתקופות הטובות ואזי נהיה ראויים לברכה".

    ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו: "אנחנו עם קטן אבל עם כוחות עצומים. נס החנוכה שקודם כל טיהר את בית מקדשנו עוד יותר מזה- השיג את עצמאותנו. המכבים לא הסתפקו רק בהגנה על תורת ישראל, הם רצו גם את עצמאות ישראל וארץ ישראל. עברו אלפיים שנים ולא ויתרנו על החלום לחדש את חיינו הלאומיים, התרבותיים, החופשיים בארצנו היחידה ובבירתנו הנצחית- ירושלים, ציון. וחוללנו שוב בכוחות נפש כבירים את נס חנוכה השני, הקמנו את מדינת ישראל. נאגור כוחות אלו ויחד נבטיח את נצח ישראל".

    מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל מר הראל גולדברג: "הדלקת החנוכייה מבטאת את הניצחון הלאומי והשבת הריבונות שבאו הודות לגבורתם ואמונתם של המכבים יחד עם המשמעות הרוחנית של העם היהודי, והאור המיוחד שהוא נועד להפיץ לעולם. מבלי להתעלם מביקורת בונה ומכבדת, עלינו להמשיך לחזק את מוסד הרבנות הראשית ואת מקומה בחברה הישראלית לטובת חיזוק הזהות והערכים היהודיים של מדינת ישראל, תוך קירוב הלבבות ואחדות העם".



    0 תגובות