מערך ה-F 15 קורקע בעקבות תקלה בגלגל

    קובי פינקלר No Comments on מערך ה-F 15 קורקע בעקבות תקלה בגלגל

    בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ, הבחין אחד מלוחמי צוות האוויר בתקלה באחד מגלגלי המטוס לפני נחיתה | המטוס נחת בשלום ומערך מטוסי f 15 קורקע עד לבדיקת האירוע

    מטוס F15I של חיל האוויר צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוקדם יותר היום, במהלך טיסת אימונים שגרתית של מטוס קרב מסוג ״רעם״, ולקראת נחיתתו בבסיס בדרום הארץ, הבחין אחד מלוחמי צוות האוויר בתקלה באחד מגלגלי המטוס שלא יורד כנדרש.

    הצוות ניסה לטפל בתקלה ולאחר שלא טופלה, ביצע נוהל נחיתת חירום מורכבת, ובסופו הנחית את המטוס על שניים מתוך שלושת גלגליו. בסייעתא דשמייא בטרם הנחיתה, הצוות דיווח לבסיס אודות המקרה, וצוותי רפואה וחילוץ הוזנקו למקום.

    לוחמי צוות האוויר נחתו בשלום ופונו במצב קל וללא פגיעות לבית החולים על מנת לבצע בדיקות כלליות, כאמצעי זהירות. למטוס נגרם נזק והוא נלקח לתחקור וטיפול בדרגי האחזקה. האירוע מתוחקר.

    מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה בעקבות האירוע על עוצר טיסות במערך הF-15, למעט פעילות מבצעית.

    על פי גורמים בצה"ל: מדובר במטוס מסוג ״רעם״ F-15 מטייסת 69. על המטוס היו 2 צוותי אוויר במילואים ותיקים ומנוסים במהלך טיסת אימונים שגרתית.

    פעם ראשונה שתקלה כזו קורת ב״רעם״ שטרם יודעים ממה נגרמה. הצוות ניסה להוריד את הגלגל לקראת נחיתה ולא מצליח ופותח בנוהל תפעול חירום אשר יוצא מגדר הרגיל.

    הצוות התמודד באמצעות חיבור וו המטוס לכבל על המסלול שמצליח להנחית את המטוס בשלום. למטוס היה בזמן הנחיתה רק גלגל שמאל וגלגל אף (ללא הגלגל הימני).

    צוותי האוויר שהיו על המטוס לא נפגעו ופונו על פי הפרוטוקול לבדיקות כלליות. למטוס נגרם נזק והוא נשלח לבדיקות ותחקור בדרגי האחזקה.

    כאמור, מפקד חייל האוויר הנחה על עצירת טיסות במערך הf15 בעקבות האירוע, למעט פעילות מבצעית.



    0 תגובות