הפיגוע בשער שכם: לוחמי המג"ב נחקרים במח"ש, נעצר חשוד בהסעת המחבל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הפיגוע בשער שכם: לוחמי המג"ב נחקרים במח"ש, נעצר חשוד בהסעת המחבל

    למרות הגיבוי המוחלט מראש הממשלה, השר לביטחון פנים ומפקדי המשטרה: שני הלוחמים נחקרים באזהרה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, כחשודים. במקביל, המשטרה עצרה חשוד בהסעת המחבל

    משרדי המחלקה לחקירות שוטרים צילום: Renkin Fenton/Flash90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני לוחמי משמר הגבול שניטרלו את המחבל בפיגוע בשער שכם סמוך לצאת השבת, נחקרים באזהרה בשעה זו במחלקה לחקירות שוטרים בחשד ל"גרימת מוות שלא כדין", לאחר שירו על המחבל אף שכבר שכב על הרצפה. כך דיווח העיתונאי ג'וש בריינר ב'הארץ'. מדובר בשוטר מג"ב המשרת בשירות קבע בן 22 ושוטרת מג"ב בשירות חובה בת 20.

    יצויין, כי כל אירוע ירי בידי שוטר המסתיים במותו של אדם, נבדק על ידי מח"ש, אולם כאן מדובר בחקירתם של השוטרים באזהרה כחשודים. זאת, למרות הגיבוי שקיבלו מראש הממשלה, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ושאר מפקדי המשטרה שציינו כי הלוחמים פעלו כמצופה מהם.

    במקביל, המשטרה עצרה לפני זמן קצר תושב המשולש בשנות ה-40 לחייו החשוד בהסעת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה. הוא מועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

    יו"ר עוצמה יהודית מסר בתגובה לחקירת לוחמי מג"ב על חיסול המחבלים במח"ש: "כשפגעו בנער היהודי אהוביה סנדק ז"ל, מח"ש לא חקרו את האירוע במשך שלושה ימים, וגם כאשר השוטרים הגיעו, סירבו לחקור אותם באזהרה, לעומת זאת כאן שמדובר בנסיון לפיגוע רצח, מח"ש ממהרת לחקור והמסקנה המתבקשת היא שאין צורך במחלקה לחקירת שוטרים וצריך לסגור את מח"ש שהפכה להיות גוף מוטה, לא אובייקטיבי שפועל נגד אינטרסים של העם היהודי".

    מוקדם יותר, נמתחה ביקורת על לוחמי המג"ב מהצד השמאלי קיצוני של המפה הפוליטית. השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ הגיב: "אל מול ניסיון רצח, יש לירות בתוקפים כדי להציל חיי אדם, לא כדי לקחת את חייהם שלהם כשאינם מהווים עוד סכנה. אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי שייחקר".

    ח"כ עופר כסיף: "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

    מנגד, ראש הממשלה, נפתלי בנט גיבה את הלוחמים: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

    רה"מ, שר הבט"פ ומפקדי המשטרה מגבים את הלוחמים: "פעלו כמצופה"

    המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי ביקש לזרז את פעולות בדיקת האירוע ושיבח את הלוחמים. "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם", אמר המפכ"ל.

    "באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש.

    שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם – מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו".

    מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן גיבה את הלוחמים גם הוא: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים.

    אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום.

    ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים, הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדוייקים כמו בכל אירוע".

    גם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בחר לגבות את לוחמי המג"ב: "הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. ‏"כשיש ספק אין ספק".

    צילום: Renkin Fenton/Flash90

    מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע. בסיום הערכת המצב אמר מפקד המחוז: "תגובתם של השוטרים שנטרלו את המחבל בתוך שניות בודדות מנעה את המשך הפיגוע ופגיעה נוספת בחיי אדם. אין תחליף לערנות ולדריכות המבצעית שלנו בכל זירה ובכל זמן. אני מגבה את שוטרי מג״ב שהגיבו לפיגוע בנחישות תוך חתירה למגע והשיבו בירי לעבר מחבל שניסה לרצוח אזרחים ושוטרים. אנו נמשיך לפעול בנחישות אל מול איומי הטרור באשר הם ולהגן על אזרחי מדינת ישראל".

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: Renkin Fenton/Flash90

    השרה מרב מיכאלי סירבה לגבות את הלוחמים: "עלינו להלחם בטרור ביד קשה ולהגן על אזרחיות ואזרחי ישראל מפני פגיעה. מחזקת את הפצוע ואת ידי כוחות הביטחון. סומכת על שר הבט"פ ועל המשטרה שיתחקרו את האירוע בצורה המקצועית והמעמיקה ביותר, וימשיכו לפעול נגד כל פעולה עוינת נגדנו".



    0 תגובות